Vasalót gázolt a 243-as Papagájszili
Hétköznapi fejlemények a vasúti hátországból.
Zaklatott, talán még a szokásosnál is zűrösebb 24 óra telt el a hét első napján, a MÁV hálózatán. Bár ezúttal csupa olyan eseményt naplóztak az illetékesek, amelyről a fősodorvonalú sajtó nem adott hírt – nem volt siklás, mozdonytűz, súlyos gázolás vasúti átjáróban, sőt, de még csak egy valamire való felsővezeték-szakadás sem történt –, ám ezek az apró, ellenben rendszeres mozzanatok is hangsúlyosan befolyásolják a vasút működését. Nem ragadtatnánk magunkat didaktikus szólamokra, mondván, ezek az esetek (tettek) milyen súlyos következményekkel járhatnak, mert korunk társadalomfejlődési folyamatainak ismeretében aggodalmunknál csak a példabeszédek és felhívások hatásosságával összefüggő szkepszisünk a nagyobb, ám a következőkben és nem a teljesség igényével közreadott incidensek döbbenetesek, rendszeres előfordulásuk ellenére is felfoghatatlanok. A futóbolondok köztünk járnak.
Chapter1. Szolnokot elhagyva a 243-as Szilivel kiadott 5719-es hatvani személy a 670. szelvényben kocog, amikor a bal vágányra „helyezett” vasalót tapos el. Értik? Vasalót. Szerencsére nagyobb gond, sérülés nincs, a vonat halad tovább.
Chapter2. A Keleti és Kőfelső között kő- és vasdarabokat fedez fel a síneken gödöllői 3174-es motorvonat-vezetője. A helyszínre kiszáll a vasútőrség, és a rendőrök segítségével rövid időn belül elkapnak három, a vasútbiztonság veszélyeztetésével nyomós okkal vádolható kiskorút.
Chapter3. Pátroha–Demecser állomásközben, a 100-as vonalon porol a négyes Traxx az IC33-as Latorcával, amikor bagikövekre fut. A mozdonyvezető kopogást hall a futómű felől, ezért Nyíregyházán állomási járműszerkezeti lakatos kollégájával benéznek a mozdony alá. A diagnózis: a kerékabroncs sérült, eltört. Mozdony kisorol, az idő múlik, a kár tetemes, az új vonógép a 480 011-es.
Egy pici direktíva azért hadd legyen itt a végén: amikor felhasználóként, utasként ér bennünket kellemetlenség, késés, kényelmetlenség a vasúton, reflexszerűen nyilván az jut majd először az eszünkbe, abcúg MÁV, mondjon le, ötmilliós fizetés, loptok, satöbbi. És ennek a meggyőződésünknek hangot is adunk. Dühünk elpárolgásával, a mantra elapadásával azért fusson át bennünk (szkepszis 2.0: de nem fog...), az ország legértékesebb közlekedési hálózatán nem csak a vasutas a szereplő. Súlyosító tényezőnek ott vagyunk mi is.
Utóirat, bónusz chapter. Érd állomás, a dunaújvárosi 4243-as problémás utas miatt vesztegel. Némi idő múltán sikerül leszállítani, de igen ám, a 4243-as blokkjára várakozó tehervonat mozdonyvezetője kisvártatva látja, hogy a „problémás” felmászik vonata első kocsijába. Rendőrség értesítve, ám egy jó háromnegyed óra is beletelik, mire kicsalogatják az illetőt a vagonból. Közben meg mi van a vonatforgalommal? Nyilván akadozik...
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!