Húsvéti teherforgalom a déli átjárón
Pélmonostoron a váltókezelő zászlójelzéssel ad felhatalmazást a behaladásra az érkező vonat mozdonyvezetőjének.
Pélmonostoron a váltókezelő zászlójelzéssel ad felhatalmazást a behaladásra az érkező vonat mozdonyvezetőjének.
Hegyek között, völgyek között zakatol a vonat – kézenfekvő szünidei program a budai kisvasúton lillafüredi motorkocsival, gőzössel vagy C-50-essel továbbított szerelvénnyel utazni.
A bérelt, TME/ME 1500-as sorozatú dízelmozdonyok úttörő képviselője a 29-esen viszi a sebesvonatokat.
A hazai vasúti járműipari vállalatok keresik azt a márkanevet, ami segíthetné a piaci pozíciójukat. A nagymúltú Ganz–MÁVAG névre többen is pályáznának, de a nemzetközi piacok meghódításához inkább jó termék, mint történelmi márka segítene.
Megjelent! Idén hatvan éves a MÁV 62-es sorozata. Mellékvonali motorkocsik térhódítása. A 303,002 felújítása. Szarajevó, ahol az orra után megy az utas. A phenjani metró. Újra megindult a forgalom a Tram de Opcinán. És modellvasút.
A menetrendi változtatások az S10-es, G10-es vonatok közül jellemzően a Budapestről Győr felé tartókat érintik, így a reggeli csúcsidőben az elővárosból fővárosi munkahelyekre utazóknak nem kell jelentős módosításokra készülnie.
Új eljárást eredményezett a vártnál nagyobb érdeklődés.
A koalíciót öt jelentős vasúttársaság vezérigazgatója képviselte az Apostolosz Cicikosztasszal folytatott megbeszélésen. Az RFF elnöke a vasúti árufuvarozás megszűnésének a veszélyére is felhívta a figyelmet.
Az új magyar állami vasút a szervezők szándéka szerint komoly szerepet kell játsszon a kötöttpályás közlekedés hazai színvonalának javításában. A változásokra már nem kell sokat várni.
A két évtizeddel ezelőtti indulást felidézve az idei Indóház rendre újraközli a 2005-ben megjelent legjobb írásokat.
Egy héttel az Astride színre lépését követően újabb, immár a harmadik típusú nagyteljesítményű, korszerű villamos mozdonyt dobta személyszállító vonat élén mélyvízbe a budapesti székhelyű államvasút-társaság: a 193 214 pályaszámú ELL–Siemens Vectront.
Az elkövetkező hetekben nyújt intellektuális vasúti élményt a magyarnándori Galbács Tamás szabadtéri fotókiállítása a balassagyarmati Korzógalérián.
Jövőre válik teljessé a jelenlegi MÁV-csoport integrációja. A leányvállalatok, elsősorban a MÁV-Start Zrt., a MÁV-HÉV Zrt. és a Volánbusz Zrt. egyesülésével létrejön a teljes cégcsoport tevékenységét irányító MÁV Zrt.
Az eljárás nem kötelezi szerződéskötésre a MÁV-csoportot, pénzmozgással sem jár, de a piacot meg lehet szondáztatni – egyébként 950 milliárdos üzletről van szó.