Megkezdődött a Gubacsi út feletti híd elemeinek a munkaterületre szállítása
A Budapest-Kelenföld–Ferencváros vasútvonalszakasz kapacitásbővítésének keretében már a negyedik új hidat telepítik a szakemberek.
A Budapest-Kelenföld–Ferencváros vasútvonalszakasz kapacitásbővítésének keretében már a negyedik új hidat telepítik a szakemberek.
Más nyelvek szerint tizenöt lesz az a tizennégy, de a lényeg ettől nem változik: szeptember 27–28-án a hatvan éves MÁV M62 sorozaté a vasútberkekbeli főszerep. Ám ez még nem minden: a dízel nagyvasak rajongói, és egyáltalán, a múlt utáni sóvárgás letéteményesei még két időpontot rögzítsenek a határidő naplójukban, a csabai menetet (október 11.) és a november 22-i tókerülést.
A vágányok felújításának idején, augusztus 25-től egy hónapon át jelentősen módosul a közlekedési rend a pályaudvart érintő győri, pécsi, hatvan–miskolci és újszász-békéscsabai vonalakon, továbbá a nemzetközi vonatok esetében.
Ugyanakkor a vasúttársaság túlbecsülte a várható kiadásokat: évi kétmilliárd forint kifizetésével terveztek, de a tendencia alapján megállapodhatnak 1,2 milliárdnál.
Eddigi két évtizedünk során alig valamivel kevesebb, mint 15 ezer oldalon hozzávetőlegesen ötezer téma (cikk); aktuálisan nyolcvan oldalon 35 jelentősebb/hosszabb olvasnivaló. Szemelvények a friss folyóirat tartalmából.
A Vasutasnap egyik kiemelt programja a Tisztavatás; a hagyományosan a Magyar Vasúttörténeti Parkban rendezett eseményen idén 183 tisztet avattak.
A hétfő délután az országon átvonuló vihar a Dunától keletre eső országrészben is megnehezítette a vonatközlekedést, de normalizálódik a helyzet, kárelhárítók a helyzet magaslatán.
Szombaton még rezgett a léc, a 203-as szíve túl hevesen vert, de vasárnap végül plusz tizeneggyel ugyan, de a narancsos Nohabbal közösen vitte Füredről Tapolcára a 1972-es Csabai Tekergőt.
Az intermodális csomópont megépítéséről még tavasszal határozott a kormány, van rá forrás is, a projekt egy–két év elteltével valósulhat meg.
Az előttünk álló hétvége kiemelkedő programját elsősorban a vasúthoz és az autóbuszokhoz az átlagosnál intenzívebben kötődőknek állították össze. Fókuszban a MÁV M62-es sorozat, egyúttal tömeges, főleg német és cseh vasútbaráti jelenlétre lehet számítani. A napijegy 4990 forint!
Még nem lehet tudni, mi lesz a vége, mindenesetre a felek aláírták a soproni székhelyű vasúttársaság új nyugat-magyarországi vasútvonalairól szóló üzemeltetési és együttműködési megállapodást.
Az archívumunkban, Frisnyák Zsuzsa szellemi hagyatékát böngészve bukkantunk erre az írásra. Közlése ma is időszerű, ha egyébért nem is, a MÁV Személyszállítási Zrt. helyközi szolgáltatásai ellenértékét megszabó díjszabás számos kedvezménye apropóján.
Van, akinek már eszébe jutott. Van, akinek eszébe is jutott, és meg is szervezi. Lajosmizsére megy fotósvonatával az A25 016 pályaszámú Nagybobó.
Átépítik az adonyi vasútállomást, a műveletet az iváncsai ipari parkhoz vezető új vasúti összeköttetés örvendetes létesítése tette szükségessé.
Felfoghatatlan, de igaz: az EMIG után a Vonatinfót is lelőtte a MÁV.