Végleges Frankfurtban az éjszakai repülési tilalom

iho/repülés   ·   2012.04.05. 09:00
lufthansa_cargo_cimkep

Megszületett a régóta várt bírósági döntés, de ennek a német légitársaság egyáltalán nem örül: a lipcsei bíróság helybenhagyta a korábbi ítéleteket, és marad a teljes repülési tilalom a frankfurti repülőtéren este 11 és reggel 5 óra között.

A Lufthansa Cargo elnöke, Karl Ulrich Garnadt korábban úgy nyilatkozott, hogy egy ilyen döntés közvetlen hatása 40 millió eurónyi veszteség, de az évi üzleti elmaradás már „háromjegyű számokban mért százmilliókra rúg”.

Mint korábban beszámoltunk róla, a frankfurti repülőtér cargoterminálja úgy működött, hogy este-éjszaka érkeztek be az interkontinentális teherszállító járatok, amelyeknek rakományát kisebb gépekre és földi járművekre szétosztva indították el a célállomásokra, és ugyancsak a kisebb gépekről gyűjtötték be a hajnalban induló nagytávolságú járatokra.

A tilalom egy októberi hesseni bírósági döntéssel lépett életbe azzal egy időben, hogy Frankfurt megnyitotta negyedik pályáját.

Mint korábban az iho/repülés is beszámolt róla, a Lufthansa Cargo már februárban kénytelen volt úgy dönteni, hogy flottabővítés helyett csak a régi típusok lecserélését hajtja végre a következő időszakban, egyrészt a teherszállítás globális visszaesése, másrészt a frankfurti éjszakai tilalom miatt.

Az ATW összefoglalója szerint a repülőtérről hetente 4630 utasszállító járat indul 304 célállomásra 108 országba, a heti cargojáratok száma 235. A repteret kezelő Fraport adatai szerint a tavalyi évben Frankfurt 56,4 millió utast indított és érkeztetett, a gépmozgások száma 487 ezer volt.

A repülőterek tizes toplistáján szereplők közül egyedül Frankfurtban létezik éjszakai repülési tilalom. Ugyanakkor egy másik bírósági döntés már előre elrendelte éjfél és reggel öt óra között a repülési tilalmat a még csak most épülő Berlin Brandenburg International repülőtérre.

Kapcsolódó hírek