Vezető nélküli metrók Kuala Lumpurnak

iho/vasút   ·   2012.10.19. 16:53

A Siemens új szerelvényei a 2016 decemberében megnyíló új, SBK-vonalon járnak majd. A megrendelő cég fogja össze Kuala Lumpur metróhálózatát tulajdonosként és üzemeltetőként egyaránt. 2020-ig 100 kilométernyi új metróvonalnak kell megépülnie, az SBK-vonal a maga 51 kilométeres vonalhosszával és 31 állomásával a terv első, és legnagyobb részét valósítja meg.

A Malaysiába szállítandó új járművek az InnoTrans 2012 szakvásáron bemutatott Inspiro platformon alapulnak (ebből a típusból Varsó is rendelt 35 szerelvényt). A Kuala Lumpurba kerülő 58 négyrészes metró hajtásrendszere és forgóvázai Németországban és Ausztriában készülnek, a készre gyártásban egy helyi vállalat segédkezik.

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Milánó, Róma, München: újabb magyar fejlesztések Európa kötöttpályás hálózatában

iho.hu   ·   2025.08.13. 18:00

Hitachi, Stadler, Siemens, Alstom – már a személyvonati központi vonó- és ütközőkészülék vonatkozásában is ott találjuk a legnagyobb gyártókat a Knorr-Bremse megrendelői között. 2019 óta folyik az az átfogó innovációs projekt, amely a személy- és tehervonati csatlakozók tekintetében is komoly mérföldkőhöz érkezett az elmúlt években.