Vita a dugódíjról: legyen fizetős egész Budapest?

iho/közút   ·   2012.05.29. 08:40

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) dugódíj bevezetésére, illetve P+R parkolók létrehozására vonatkozó koncepciója elfogadhatatlan – állítja Bús Balázs III. kerületi polgármester abban a levélben, amit Vitézy Dávidnak, a BKK vezérigazgatójának küldött. A levelet a Népszabadség.online ismerteti, ebben a polgármester arra hivatkozik, hogy a kerületben létesítendő két P+R parkoló 290 férőhelye már a jelenlegi áthaladó forgalomhoz képest is elenyészően kevés. A dugódíj bevezetése után azonban valószínűleg teljesen kezelhetetlenné válna a helyzet. Az agglomerációból bezúduló forgalom jelentős része ugyanis éppen a kerületben akadna meg, a dugódíj megfizetését elkerülni kívánók autóinak befogadására bizonyosan nem lesz elég a BKK tervében jelölt két parkoló. Ráadásul a kerületi szabályozási terv szerint a békásmegyeri helyszínen nem létesíthető parkoló, míg a kaszásdűlői lakótelep szélére nincs érvényes szabályozás. A módosítást végző cég szerint csekély ott ehhez a hely.

Bús Balázs mást javasol. Úgy véli, az egész városnak jót tenne, ha a dugódíjat két övezet létrehozásával vezetnék be. A belső övezethatár húzódjon a BKK által megjelölt – Hungária, budai körút – vonalon, míg a külső határ terjedjen egészen a városhatárig. Ezzel Budapest egésze haszonélvezője lehetne a rendszernek, nem csupán a belváros. Óbuda egyúttal négy másik helyszínt ajánl P+R parkolók kialakítására a kerületben.

A XIII. kerület vezetése is tanácstalan. A dugódíj tervezett vonala kettévágja Angyalföldet, miközben a külső részen nincs számottevő parkolókapacitás, amely fogadni tudná az itt megállni szándékozó autókat – vetik fel. A városrész egyébként eleddig hiába kért hivatalos tájékoztatást a tervezett behajtási díjról.

Az összeállítás szerint a BKK hét új helyszínre és két meglévő parkoló bővítésére tesz javaslatot a kerületeknek kiküldött tanulmányában. A legnagyobb – a meglévővel együtt 327 autó befogadására alkalmas – parkoló az Örs vezér téren, a Fehér út mögött épülne, míg Békásmegyeren (a Heltai Jenő és a Csobánka téren), illetve Cinkotán (az Ostoros utcánál) 250 autó elhelyezésére nyílna mód. Ezen felül épülne még egy az óbudai Kaszásdűlő-lakótelepnél a Búza utca és a HÉV közötti sávon, a Rákóczi híd pesti oldalán a Kvassay Jenő útnál, a Pillangó utcánál és a csepeli HÉV végállomásánál. Mindez összesen 1240 új helyet jelentene. A tervben tartalékként szerepel még a hűvösvölgyi Szipka utcai parkoló bővítése, illetve a Hidász utca melletti terület bevonása. A BKK arra is javaslatot tesz, hogy a fővárosba bevezető autópályák és főútvonalak mentén lévő hipermarketek és nagyáruházak parkolóit is bevonják a rendszerbe.

Kapcsolódó hírek

Vasút Városi vasút

Életnagyságú Lego-villamos Budapesten!

iho/vasút   ·   2024.11.21. 08:30

Bár a színes kockákból épült Lego Vilin nem lehet utazni, vidám megjelenésével rendkívüli látványt nyújt. A világszinten is egyedülállónak számító építményt a Deák Ferenc téren lehet megcsodálni az adventi időszakban.