Vonattal Dalmátföldön

iho/vasút   ·   2011.08.29. 09:00
00

Dalmácia legfontosabb csomópontja, az egykor szebb napokat megélt pályaudvar, Knin (Tinin). A délszláv háború előtt számtalan ablakos vonat koptatta sínjeit, mára ennek csak töredéke közlekedik erre. Északi irányba három vonal fut, a 71-es Zadar, a 70-es Gospić–Zágráb, illetve Fiume, valamint a jelenleg „halott” 72-es Bihać felé, amely 1991-ig villamosított fővonalként szolgált Zágráb és Belgrád irányába. A felsővezeték maradványai még ma is megvannak, szomorú a lassú pusztulás látványa. Dél felé a 70a vonalon juthatunk Perkovičon át Splitbe és Šibenikbe. A teherforgalom jelentős Split, továbbá Šibenik, és Zadar kikötőihez.

2062 114 és 104 dübörög vonatával a számtalan bevágás egyikében, Gračac felé. (6+6+136 tengely)<br>A képre kattintva fotógalériánkat tekinthetik meg

A vontatási feladatokat zömmel a dízel-elektromos 2062-es (James) látja el szóló, vagy csatolt üzemmódban, de olykor jár erre 2063-as (Karavel), és 2061-es (Kennedy) is. Intercityként a Bombardier által gyártott 7123-as billenőszekrényes motorvonat jár, zágrábi, vagy spliti uticéllal. Személyvonatként Zadar és Šibenik irányába a 7122-es Fiat motorkocsi, Perkovič–Split között pedig 2062-essel vontatott, általában kétkocsis szerelvény közlekedik. A tolatási feladatokat 2132-esek végzik.

Kapcsolódó hírek

Vasút Repülés Hajózás Nagyvasút Légiközlekedés Belvíz

Brüsszel döntött: 2040-ig el kell készülnie a Budapest–Bukarest NSV-nek

iho.hu   ·   2024.06.17. 11:45

Jóváhagyták a TEN-T transzeurópai közlekedési hálózat fejlesztésére vonatkozó új uniós rendeletet, benne a magyar és a román főváros közötti nagy sebességű vasút megépítésére vonatkozó passzust. A döntés végleges, a hálózatot három lépésben fejlesztik tökélyre, a végső határidő 2050.