Wizz Air Abu Dhabi: diszkont ugrás messze kelet felé

iho   ·   2020.03.03. 09:00
cim

A decemberi előzetes után megkötötte a légitársaság a végleges megállapodást a Wizz Air Abu Dhabi megalapításáról partnerével, az Abu Dhabi Developmental Holding Company PJSC-vel (ADDH). A szerkesztőségünkhöz eljuttatott közlemény szerint az új diszkont légitársaság 2020 őszén kezdi meg működését az Abu Dhabi nemzetközi repülőtéren.

A Wizz Air Abu Dhabi a következő hónapokban megkezdi a munkatársak toborzását, ezzel számos új munkalehetőséget teremt Abu-Dzabiban, serkenti a helyi gazdaság növekedését és további látogatókat vonz a városba. ...A megállapodást követően a légitársaság azonnal elindította a Légi Üzemeltetői Engedély (Air Operator’s Certificate) és a Működési Engedély (Operating Licence) megszerzésének folyamatát az Egyesült Arab Emírségek polgári légi közlekedési hatóságánál” – olvasható a közleményben, hozzátéve: az új légitársaság elsősorban azokra a piacokra tervez útvonalakat indítani, amelyeken a Wizz Air jelenleg is jelen van és gyorsan növekszik: Közép-, Kelet- és Nyugat-Európába.

Szerkesztőségünk már az elvi megállapodás idején megpróbálta feltérképezni az új Wizz-társaság piaci mögöttesét, ami a mostani közleménynek abból a részéből következtethető, miszerint a várható kínálat: Európa, a Közel-Kelet, Ázsia és Afrika. Vagyis szó sincs arról, hogy a cél egyszerűen csak Abu-Dzabi és Európa, illetve a bejáratott európai Wizz-bázisok és az öbölmenti nagyváros összekapcsolása lenne, a háttérben felsejlik a másik hálózat, Abu-Dzabiból kelet és dél-délkelet felé.

Ha hozzátesszük azt is, hogy a Wizz a legfrissebb rendelési listáján a most használt A321-esek legnagyobb hatótávolságú XLR-változatát is szerepelteti, olyasféle piaci lehetőségek érzékelhetők, amelyek jogossá teszik arra a „címre”, amivel egy nemzetközi légiközlekedési portál ruházta fel, miszerint a Wizz Abu-Dhabi nem más, mint egy „diszkont Emirates”.

Vagyis: amint a dubai székhelyű társaság hagyományos légitársaságként teremt kapcsolatot például Európa és Kelet-Ázsia vagy Ausztrália között, vagy ahogy akár egy másik ötcsillagos, a Qatar teszi ugyanezt Dohán át, úgy hozhatja ugyancsak egy átszállásnyi távolságra egyebek közt a budapesti utasok számára akár az indiai, akár a népszerű délkelet-ázsiai célállomásokat a Wizz Air Abu Dhabi, diszkont alapokon. Hogy egy példával szolgáljunk: nemrég egy magyar pár úgy jutott legolcsóbban Delhibe, hogy Kijevben váltottak járatot, hét órányi várakozással, összesen több, mint húsz órás út révén. Izgalmas belegondolni, mekkora közönségre számíthat egy cég, ha például ezt az utat, körülbelül fele annyi idő alatt és feltehetően olcsóbban kínálja, igaz, a diszkont ár diszkont fedélzeti ellátást jelent egyben.

Az Airbus A321-es extra nagy hatótávolságú verziójából a Wizz tavaly a párizsi szalonon kötött le húsz példányt, egyrészt plusz gépként, másrészt már megrendeltek konvertálásával. A hírre a honi médiavilág érthető mód azzal reagált, hogy ez lehet majd a közvetlen Budapest–New York Wizz-járat típusa, kevésbé figyelt a közvélemény a keleti lehetőségre, a magyar, illetve kelet-európai közönség egyre bővülő igényére az olyan „kellemes” úticélok iránt, mint Thaiföld vagy Indonézia (Bali).

Nos, a Wizz Air Abu Dhabi lehet, hogy néhány év múlva az XLR-ekkel errefelé kínálhat majd viszonylag egyszerű, viszonylag rövid és viszonylag olcsó megközelítést. A gép maximális hatótávolsága plusz kerozin-tartálya révén 8700–9000 kilométer, természetesen valamivel kisebb utasszámmal, mint a „normál” 321-neóké, és ebbe, terheléstől függően, Abu-Dzabiból akár Peking (körülbelül 6500 kilométer), Bangkok (körülbelül 5500 kilométer), vagy Szingapúr (körülbelül 6000 kilométer) is beleférhet. Ráadásul optimalizálták a gép fékszárny-rendszerét is, ami feltehetően olyan, sokszor igen forró reptereken segít a felszállásban, mint például Abu-Dzabi.

Mindez azonban azt feltételezi, hogy közben megszülessen a Budapest–Abu-Dzabi közvetlen járat. Az ezügyben feltett kérdésünkre a Wizz azt a választ küldte, hogy a társaságnak jelenleg ilyen járata nincs, de megismétli: „Az új légitársaság, a Wizz Air Abu Dhabi elsősorban azokra a piacokra tervez útvonalakat indítani, amelyeken a Wizz Air jelenleg is jelen van és gyorsan növekszik: Közép-, Kelet- és Nyugat-Európába. A pontos úti célokról időben tájékoztatni fogjuk a közvéleményt és utasainkat.”

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

Tükröm, tükröm!

iho/repülés   ·   2024.04.16. 16:00

Micsoda ötlet! A koreai fapados Jin Air tükröket szereltetett a fedélzeti poggyásztartókba. Nem kell már az ülésen tipródni, hogy kiderüljön, van-e még hely a csomagunknak.