World Routes: újabb díj a Budapest Airportnak

iho/repülés   ·   2012.10.02. 15:45
WorldRouteAwards-2207cim

Újabb magas szakmai elismerést kapott a Budapest Airport a légitársasági szakma legnagyobb globális találkozóján az Abu Dhabiban megrendezett World Routes konferencián. A budapesti repülőtér, amely tavaly elhozta a legjobb európai repülőtér díját a World Routes-ról, idén gyakorlatilag ezüstérmes lett Brüsszel mögött a „kiemelten elismert”, vagyis „highly commended” díjjal – adja hírül a ferihegyi repülőteret kezelő cég közleménye.

A világ nagy repülőterei és légitársaságai idén szeptember 30. és október 2. között Abu Dhabiban tartották éves találkozójukat, amelyen elsősorban a közeli jövőben tervezett útvonalakról döntenek a cégek legfelső vezetői. A háromnapos találkozó egyik kiemelt eseménye a díjkiosztó gála, amelyen külön-külön értékelik a légitársasági szakma képviselői a repülőterek teljesítményét, azokat a különleges és újszerű marketing eszközöket, piackutatást, forgalmi előrejelzéseket és más szolgáltatásokat, amelyekkel a repülőterek a légitársaságok munkáját támogatják.

Ahol az egész szakma találkozott, a légitársaságoktól a repülőterekig

Az idei World Routes konferencián nem kevesebb, mint 2750 küldött vett részt a világ 80 országából. A Budapest Airport küldöttei is több mint harmincöt kétoldalú légitársasági találkozót zsúfoltak bele a háromnapos rendezvény programjába, köztük számos észak-amerikai, kínai és közel-keleti légifuvarozó cég vezetőivel tárgyaltak egy esetleges hosszú távú járat beindításáról a következő években.

Az idei díjkiosztó gálán az európai repülőterek között a Budapest Airport a második helyen végzett Brüsszel mögött, miután győztesnek bizonyult ugyanebben a kategóriában. Budapest az idén olyan nagy európai repülőtereket utasított maga mögé, mint Hamburg, Amszterdam, Athén és München. A zsűri külön is értékelte azokat a hatalmas erőfeszítéseket, amiket a budapesti repülőtér tett az elmúlt nyolc hónapban a Malév-csőd okozta rendkívüli helyzetben. A bíráló bizottság ilyenkor részletesen elemzi a repülőterek marketing tevékenységét kezdve a weblap és a hírlevelek működtetésétől a speciális kampányokon át egészen a Facebook-os megjelenésig minden területen.

A Budapest Airport standja a fórumon <br>(fotó: BA)

Az elmúlt két évben ez immár az ötödik szakmai díj, amit a Budapest Airport légiközlekedési csapata besöpörhetett a különböző nemzetközi szakmai fórumokon. (2011-ben a Routes Europe-on Berlinben a kelet-európai és az európai első díjat, 2011-ben a World Routes-on szardíniai Calgiariban a legjobb európai repülőtér díját, az idei Routes Europe konferencián a kiemelten elismert díjat májusban Tallinban.)

A Flightglobal a Routes-konferencia eseményei között külön anyagban számol be a Budapest Airport erőfeszítéseiről, annak érdekében, hogy pótolja a malév bukása okozta kiesést. A reptér forgalmának negyven százalékát vesztette el február elején, de a már a reptéren jelenlévő és további légitársaságok, például a Ryanair bevonásával sikerült a talpraállás pályájára terelni a repülőteret, amelynek forgalma ma csak 5 százalékkal kevesebb, mint tavaly ilyenkor.

Benépesül-e újra interkontinentális járatokkal is Ferihegy?

A Flightglobal a BA légiközlekedési fejlesztéssel foglalkozó igazgatóját, Patrick Bohlt idézi, aki Abu Dhabiban elmondta, eddig nyolc új légitársaság jött  Ferihegyre és 14 új útvonalat nyitottak innen, de az eddig is jelen lévő légitársaságok is sokkal profitábilisabban működnek már, mondta Bohl.

A legfontosabb célok egyike a hosszú távú járatok visszaállítása. New York Kennedy repülőtér és Torontó felől Budapest a legnagyobb ki nem szolgált európai piac, ezért ez a két járat a a prioritás, de ugyancsak nagy lehetőségek rejlenek Ázsia felé, ebben az irányban Bohl a pekingi, szöuli és tokiói járatnyitás lehetőségéről beszélt.

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

KLM: százötven nyári célállomás

iho/repülés   ·   2024.03.10. 12:00

A holland királyi légitársaság a nyári menetrendi időszakban hét százalékkal több ülőhelyet kínál az elmúlt év azonos időszakához képest, így a felkínált kapacitás minimálisan marad csak el az eddigi rekordot jelentő 2019-es szinthez képest.