Zuhanó spirál a pusztulásba: az ok még ismeretlen

iho   ·   2014.08.13. 16:15
cim3

A francia repülésbiztonságiaknak sikerült adatokat kinyerniük a július 24-én Afrikában lezuhant MD-83-as adatrögzítőjéről, a pilótafülke hangrögzítőjével azonban egyelőre nem tudnak mit kezdeni.

Mint arról beszámoltunk, a Swiftair Boeingjával, amely az Air Algerie Ougadougou–Algír járatát teljesítette volna, miután felszállt a Burkina Faso fővárosából, megszakadt a kapcsolat.

A BEA ábrája: kitért, de azért érintette a gép a viharzónát

A francia balesetvizsgáló szervezet, a BEA vezetője megerősítette, hogy a személyzet még emelkedőben egy „mérsékelt” manővert hajtott végre, balfordulót, hogy elkerülje egy vihar magját. Ezután a gép elérte a tervezett utazómagasságot, 31 ezer lábat, de két perccel később, ahogy a vihar északi pereme felé közelített, az adatok szerint kezdte elveszíteni a sebességét.

Az MD-83-as először 273 csomóról 160-ra lassult, közben a gép süllyedni is kezdett, majd hirtelen balra fordult, és innentől kezdve gyorsan vesztette a magasságát, miközben a vizsgálat szerint „nagy változások” voltak a gép bedöntésében és állásszögében.

A francia vizsgálók ábrája a végzetes másfél fordulatról, az utolsó rögzített magasság 1600 láb

A gép a zuhanó spirálban másfél fordulatot esett, amíg megszűnt az adatrögzítő működése, az utolsó magasság 1600 láb, a sebesség 380 csomó volt.

A BEA vezetője, Remi Jouty jelezte, hogy az FDR anyagát tovább vizsgálják, viszont a hangrögzítőből csak értékelhetetlen hangokat sikerült kinyerni. A CVR „erősen megrongálódott” a becsapódáskor, de a BEA szerint nem a becsapódás miatt használhatatlan, remélhetőleg csak egyelőre, a felvétel.

A hangrögzítő felvétele nem a becsapódás miatt használhatatlan, de a BEA nem részletezte, mi a baj a hanganyaggal

Mindenesetre a franciák a legjobb szakértők segítségét veszik igénybe annak érdekében, hogy mégis megértsenek valamit a pilótafülkében történtekből, addig is a személyzet és a föld illetve az MD-83-as és más gépek kommunikációját elemzik. Az első részleges jelentés a katasztrófáról várhatóan szeptember közepén jelenik meg, mondta a francia balesetvizsgáló szervezet vezetője.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

KLM: százötven nyári célállomás

iho/repülés   ·   2024.03.10. 12:00

A holland királyi légitársaság a nyári menetrendi időszakban hét százalékkal több ülőhelyet kínál az elmúlt év azonos időszakához képest, így a felkínált kapacitás minimálisan marad csak el az eddigi rekordot jelentő 2019-es szinthez képest.