787: járatindítás, járathalasztás
Egy nappal azután, hogy a United Airlines az alkalmazottaknak küldött levelében a 787-es nemzetközi járatok halasztásáról nyilatkozott, beindította Dreamlinerei egyikével a Los Angeles–Tokió járatot.
A gép, amelyet Tokióba indítottak, és amely pénteken magyar idő szerint délután négy óra körül, negyven perccel a menetrendben kiírt időpont előtt szállt le, ugyanaz az N26902 lajstromjelű 787-es, amit korábban generátorvezérlési problémák miatt hat napra ki kellett vonni a forgalomból. A gép december tizedike óta dolgozik ismét a társaság vonalain. A Boeing és a United közösen vizsgálja a hiba eredetét, az eredményeket eddig nem hozták nyilvánosságra.
A Los Angeles–Tokió vonal meglehetősen kemény versenypálya: a Flightglobal összefoglalója szerint az American Airlines, a Delta, a JAL, a Korean Air és a Malaysia is repüli, nem beszélve az ANA és a Singapore Airlines járatairól: utóbbi két társaság ugyanannak a Star szövetségnek a tagja, mint a United.
Feltehető, hogy ezen a zsúfolt vonalon a United semmiképp sem akar lemondani arról az igen komoly piaci és presztízselőnyről, amit az új típus beállítása jelent.
Az amerikai hordozó 2012-ben hat 787-est vehetett át, idén további két gép leszállítása várható a megrendelt 50-ből.
Az alkalmazottaknak írt levél arról szólt, hogy noha a tokiói járat beindul, a Houstonból tervezett lagosi, londoni és amszterdami járatokat halasztani fogják. A nigériai járatot ugyancsak most kellett volna először 787-essel repültetni, erre valamikor január végén kerül sor, a londoni vonalon február negyedike helyett március elsején repül majd először Dreamliner. Az amszterdami 787-es start csak egy napot csúszik, február 23-ról 24-re.
Március végén az eredeti tervek szerint indulnak a United Dreamlinerei Los Angelesből Sanghajba, Pudongba, és Denverből Tokióba.
A levél hangsúlyozza: a lagosi és londoni halasztás időt ad arra, hogy a Boeinggal együttműködve javítsák a friss típus megbízhatóságát.
Mint arról korábban az iho/repülés is beszámolt, a 787-esek eddigi átlagos járathosszúsága tavaly év végén még csak a gép lehetséges hatótávolságának egynegyedénél tartott, 2013-ban azonban ha a felhasználó légitársaságok felbátorodnak és a géppel sem mutatkoznak további komoly gondok, az átlag a nyári menetrendre elérheti az 50 százalékot.