A Stadler szállíthatja a csorbatói fogaskerekű új vonatait

iho/vasút   ·   2018.10.18. 19:00
400px_stadler_csorbatoi_fogas

Hamarosan lecseréli a Csorba (Štrba) és Csorbató (Štrbské Pleso) állomások között ingázó, keskeny nyomközű tátrai fogaskerekű vasút, a „zubácska” szerelvényeit a szlovák nemzeti vasúttársaság személyszállítási ága, a ZSSK. A Magas-Tátrába felkapaszkodó, rengeteg turista által használt vonalon jelenleg üzemelő három kétkocsis vonatot még 1970-ben építette a svájci SLM Winterthur, így azok mára igencsak megérettek a cserére. A vasúttársaság idén nyáron közbeszerzést írt ki az új vonatokra, melynek győzteséül a szintén svájci Stadler Railt hirdették ki. A felek a napokban írták alá a megállapodást öt új, villamos üzemű fogaskerekű szerelvény vásárlásáról. A kontraktus részeként duálüzemű mozdonyok is érkezhetnek a keskeny nyomközű tátrai villamosvasútra (TEŽ). A járműveket 2022-ben veheti át a ZSSK.

Előttem az utódom: a Stadler 2022-re szállítja le a csorbatói fogaskerekű új szerelvényeit (látványterv: Stadler Rail)

A fogaskerekű új vonatait a GTW-motorvonatplatform alapján építi meg a Stadler. Svájcban és Franciaországban jelenleg is közlekednek ilyen fogaskerekű vonatok. A ZSSK számára nem ismeretlen a középső, dedikált egységben található hajtással tervezett GTW-platform: a keskeny nyomközű villamosvasúton 425-ös sorozatú, a zsolnai ZOS által Stadler-licenc alapján épített villamos szerelvények járnak, a nagyvasúton pedig 840-es sorozatú, dízel-GTW-k közlekednek Poprád térségében.

Az új, alacsonypadlós fogas-szerelvények légkondicionált utasterében kilencvenegyen találhatnak majd ülőhelyet, kerekesszékkel élők számára további két hely áll majd rendelkezésre. Az utazási élményt – a Magas- és Alacsony-Tátra csodás látványán felül – wifi és korszerű utastájékoztató rendszer fogja fokozni.

A tátrai villamosvasútra, karbantartási célokra szánt mozdonyok villamos- és dízelmeghajtással egyaránt képesek lesznek üzemelni. A dízelerőforrás eleget fog tenni az Euro IIIB emissziós előírásoknak. A járműveket úgy alakítja majd ki a Stadler, hogy azok elé télen hómarót is fel lehessen rögzíteni. A gépeket távirányítással is lehet majd vezérelni. A vezetőfülke természetesen légkondicionált lesz – jelenti a Cee Transport.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek