Air France: fájni fog?

iho/repülés   ·   2012.06.01. 11:00
cim2

Az előzetes várakozásoknak megfelelően a francia nemzeti légitársaság az elnökválasztás lefutásával erősítette meg komoly átalakulási terveit, amelyek célja, hogy 2015-re 20 százalékkal emelje a termelékenységet. A program beindítása érdekében június végéig új megállapodásra kell jutni a földi és a repülőszemélyzetekkel valamint a légiutaskísérőkkel, a tárgyalások egyébként már márciusban megkezdődtek.

Az Air France az adminisztráció munkatársainak számát is csökkenteni kívánja, de hogy a leépítés hány embert érint, azt csak a tárgyalások lezárása után, azok eredményei szerint hozzák nyilvánosságra. A társaság szeretné az elbocsátások számát a lehető legalacsonyabbra szorítani.

A hosszútávú járatok közül már idén télen szelektálnak (fotó: Air France)

Három kategóriára osztják az alaposan átalakuló rövid- és középtávú vonalhálózatot: másképp kezelik a Charles De Gaulle-ról induló interkontinentális repülések ráhordó járatait, a franciaországi és európai üzleti vonalakat és az országon belüli AF-bázisok, vagyis a Marseille, Nizza és Toulouse közötti járatokat.

A globális trendet követi az Air France kiszervezési politikája, így alakítja át hálózatát a Finnairtől az Ibériáig, az AF-partner KLM-től a Qantasig sok légitársaság. A regionális járatokat az AF Regional, a Britair és az Airlinair repüli CDG-ről az Air France számára, ezek a leányvállalatok teljesítik a belföldi vonalakat is. Európa más városaiba és a mediterrán térségbe a Transavia France viszi majd az utasokat, ehhez 2015-re a jelenlegi nyolcgépes flottát 20-22-re bővítik, korábbi hírek szerint az Air France saját keskenytörzsű gépeiből.

A Transavia a KLM számára is a kiszervezés útja (fotó: Budapest Airport)

A repülőgépenkénti kihasználtságot átlag napi egy órával akarja emelni a társaság, ami a személyzetek számára általában még egy fordulót jelent naponta. Ezzel a légitársaság az utaskilométer-teljesítmény megtartása mellett 34 géppel csökkentheti rövid- és középtávú flottáját. Áttekintik a nagytávolságú járatokat is, a profitábilis vonalakat megerősítik, a kevésbé jövedelmezőket megszüntetik. Ugyanakkor a költségek leszorítása és a légiszemélyzetek teljesítményének növelése új útvonalak megnyitását is lehetségessé teszi – hangzik az Air France közleménye.

A társaság elnöke, Alexandre de Juniac szerint a terv „nagyratörő, de megvalósítható”, így lehet konszolidálni az Air France jövőbeli helyzetét a „rendkívül éles nemzetközi versenyben”.

Az új kormány pénzügyminisztere, Pierre Moscovici a kisebbségi tulajdonos francia állam nevében indítványozta, hogy a légitársaság ne fizesse ki a tavaly leköszönt elnök, Pierre-Henri Gourgeon számára az előző kormány által jóváhagyott 400 ezer eurós végkielégítést.

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

KLM: százötven nyári célállomás

iho/repülés   ·   2024.03.10. 12:00

A holland királyi légitársaság a nyári menetrendi időszakban hét százalékkal több ülőhelyet kínál az elmúlt év azonos időszakához képest, így a felkínált kapacitás minimálisan marad csak el az eddigi rekordot jelentő 2019-es szinthez képest.