Busz-bicikli sáv épül a Bajcsy-Zsilinszky úton
A hetvenes-nyolcvanas évek közlekedéspolitikája a frissen átadott metróvonalak felett semmiféle párhuzamosságot nem tűrt meg, többek közt ennek köszönhető a Rákóczi úti, az Üllői úti és a Bajcsy-Zsilinszky úti villamos, valamint rengeteg buszjárat (pl. 6, 89, stb) megszüntetése, visszavágása.
Ezt az évtizedes tabut döntötte le a 2008-ban indult 109-es busz, amely a Deák téren végállomásozó 9-es, és a Nyugati térig közlekedő 206-os buszok összekötéséből alakult ki. Az új viszonylat a Bajcsy-Zsilinszky úton végig párhuzamosan halad a metróval.
Az itt található napközbeni dugók miatt a viszonylat kizárólag este és hétvégén közlekedett. A járat azonban időközben annyira népszerű lett, hogy a BKK az egész napos közlekedés mellett döntött. Az új 9-es busz május elsején indul, az utasok jobb kiszolgálása, valamint a menetrend tartása érdekében a BKK most fejlesztéseket végez a Bajcsy-Zsilinszky úton.
Az Andrássy út kereszteződése után egy új buszmegállót alakítanak ki, átszállási lehetőséget biztosítva az 1-es metróra és a 105-ös buszra. A régi 9-es Baross utcai szakaszán a nagyobb követési idő miatt kieső kapacitás pótlására a 83-as trolibusz sűrűbben közlekedik majd. A Nagymező utca és a Deák Ferenc tér között pedig buszsáv épül, amit – az új gyakorlatnak megfelelően – a kerékpárosok számára is megnyitnak. Az eddig igen szerencsétlenül, a járdán vezetett kerékpársávot később megszüntetik.
A jelzőlámpákat is átprogramozzák, de nemcsak a Bajcsy-Zsilinszky úton, hanem a kiskörúton, valamint a járat óbudai szakaszán is. Az Erzsébet térnél a jelenlegi megszűnő belső sáv helyett sávelhúzás készül, így a BKK igérete szerint nem csökken a csomópontok áteresztőképessége.
Az aszfaltozási munkákat éjszaka végzik, az Andrássy úti kerékpársávnál már megismert kétkomponensű szines hidegplasztik felhasználásával.