Lufthansa-karácsony: érkezik az A350!

iho   ·   2016.11.19. 11:15
Lufthansa-A350-916x515cim

December 19-én a Lufthansa Csoport átveszi első Airbus A350-900-as típusú repülőgépét, amely a világ legmodernebb szélestörzsű, hosszú távú utakra használt repülőgépe, és amelynek állomáshelye a Lufthansa müncheni központi repülőtere lesz – hangzik a légitársaság szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleménye. Az új gép első menetrend szerinti járatát jövő év február 10-én teljesíti majd München és Delhi között, jegyek már foglalhatók a járatra.

– A kabin főbb elemeit továbbfejlesztettük, például az üzleti osztályon újonnan kialakított, önkiszolgáló területet: az utazók önkiszolgáló módon fogyaszthatnak a frissítőkből az étkezések között, többféle snack közül választhatnak, és hideg itallal is kiszolgálhatják magukat a hűtőből. A turista osztályon ergonómiai szempontok alapján párnázott új ülések, továbbá minden utasosztályon nagyobb átmérőjű képernyők és továbbfejlesztett szélessávú fedélzeti internet szolgálja az utasok kényelmét – mondja Thomas Winkelmann, a Lufthansa müncheni központjának vezetője.

A Lufthansa első gépe festés előtt...

Az átvétel után Münchenben a Lufthansa Technik szakemberei építik be a kabint, többek között az új Premium Economy utasosztály üléseit, illetve egyéb kiegészítőket, így a flotta új zászlóshajója február elején készen áll majd az utazóközönség előtti bemutatkozásra.

A Lufthansa Münchenben állomásoztatja majd az első tíz Airbus A350-900-asát. A gép első két útvonala Boston és Delhi lesz. Az A350-900-as fedélzetén 293 fő utazhat: 48 az üzleti, 21 a prémium turista, és a 224 a turista osztályon, olvasható a közleményben.

Az, hogy a Lufthansa  kvázi üresen veszi át a gépet és a saját karbantartó cége építi be a kabinberendezést, nem tűnik nagyon megszokott eljárásnak, és feltételezhető, hogy összefügg éppenséggel az A350-esek körül kialakult problémával. Az új európai szélestörzsű első forgalomba került példányát a kibocsátó Qatar Airways 2014 decemberében vehette át, és ezzel a gyártó teljesítette korábbi ígéretét, miszerint abban az évben megtörténik az első példány leszállítása.  A Qatar után a Vietnam Airlines, majd első európai felhasználóként a Finnair vehetett át gépeket, majd következett a LATAM, a Singapore és a Cathay Pacific, az Ethiopian, a Thai és idén szeptemberben a China Airlines.

...és festés után, de még hajtóművek nélkül

Ugyanakkor az összesen forgalomba állt gépek száma még csak az ötven felé közelít, ami csaknem két évvel az első átadás (és tíz évvel az önálló típus meghirdetése) óta nem túl nagy szám. Igaz, köztük volt az Airbus tízezredik gépe, amit a Singapore kaphatott meg. Ugyancsak eléggé kevés az eddig átadott gépek mennyisége, ha az egyébként impozáns rendelési listát nézzük. Az Airbus weboldala ezügyben kicsit nehezen értelmezhető, mert egyszerre mutatja az A350, az A330 és a már gyártásban sem lévő A340-esek összes eddigi megrendeléseit, tehát a legyártott és átadott példányokkal együtt (2820 repülőgép).

A csak az A350-esről szóló honlap igazít el végül: a típus teljes rendelésállománya nyolcszáztíz példány, de azt más forrásból lehet összeszámolni, hogy az eddig leszállított gépek száma pedig negyvenöt.  Hogy még bonyolultabb legyen a kép, a rendelési listán még két légitársaság, az Aeroflot és az Asiana neve mellett is szerepel nyolc-nyolc szerződött gép abból a rövidebb törzsű altípusból, amelynek gyártásáról az Airbus már rég lemondott, épp mert a légitársaságok nemigen preferálták, és helyettük inkább az A330-as új változatát vásárolják – így tesz például a Hawaiian.

Legutóbb a Qatar nem túlságosan udvarias vezére, Akbar Al Baker nyilatkozott arról, hogy miközben a társaság által rendelt hatvankilenc gépből idén tizenkettőt kellene átvennie, erre nem lát igazán esélyt, és ezért is jutott arra a döntésre a dohai cég, hogy újabb Boeing 787-eseket is vásárol.

A gép repülőképes, de a belseje még üres

A hozzáférhető információk szerint a 350-esek lassú kibocsátása elsősorban a kabin belső berendezését szállító cégek, illetve ennek következtében a beszerelés lassúsága miatt adódik, hírek szerint a Toulouse-i gyárban számos gép áll készen, ami a sárkányt, a hajtóművet és a többit illeti, de az utastér üres.

Mint ahogy üres utastérrel történik majd karácsony előtt a Lufthansa első 350-esének átadása is. Vagyis feltételezhető, hogy a németek legalább a beszerelés folyamatát illetően a saját kezükbe akarják venni a dolgokat, és ezzel próbálják gyorsítani a típus forgalomba helyezését.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek