Nem pótolják buszokkal a vonatokat

Andrassew Dávid Igor   ·   2012.03.14. 11:00
magyarvidek

Bajban vannak a kistelepüléseken élők. Ha elfogadják az új személyszállítási törvényt, az jócskán megkeseríti majd a mindennapi életet. Arról már korábban beszámoltunk, hogy nagy valószínűséggel április 15-től halál vár a vasúti mellékvonalakra. Az új törvény alapján a MÁV legtöbb mellékvonalán irányonként két-három vonat jár majd, ami túlzás nélkül azt jelenti, hogy ezeken a helyeken lényegében használhatatlanná válik a vasúti közlekedés. Számszerűsítve: négyszáz vonattal kevesebb lesz a menetrendben.

Arra voltunk kíváncsiak, hogy a Volán-társaságokat mennyire érintik a tervezett vonatritkítások, illetve kaptak-e felkérést például a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumtól, vagy a közlekedésszervező irodáktól (KI) a kieső vonatok jövőbeni esetleges pótlásával kapcsolatban.

Tiszafüred. A Karcag-Tiszafüred vonalon alig marad vonat<br />A képre kattintva galéria nyílik meg!<br />(A külön nem jelölt képeket Tevan Imre készítette)

A tizenkilenc Volán-cég közül mindössze négy, a Borsod Volán, a Tisza Volán, a Vértes Volán és a Balaton Volán, valamint a Volán Egyesülés válaszolt kérdéseinkre. Mindahányan azt közölték, hogy kevés információjuk van az üggyel kapcsolatban. A társaságokhoz eddig semmilyen megkeresés nem érkezett. Sem információt, sem felkérést nem kaptak hivatalosan a járatleállításokról, illetve azok bármilyen szintű pótlásáról.

A Volán Egyesülésnél sem tudnak ilyen irányú megkeresésről sem a minisztérium, sem a közlekedésszervező irodák részéről. Amennyiben ilyen módosítást kívánna végrehajtatni a helyközi menetrend szerinti személyszállítási szolgáltatás megrendelője, a magyar állam nevében a mindenkori közlekedésért felelős miniszter ezt viszonylag egyszerűen, a feladat részbeni átvételére vonatkozó közszolgáltatási szerződés módosításával előírhatja a szolgáltatási területen érintett közlekedési szolgáltató társaság részére – magyarázták.

A kistelepüléseken élők lehetnek az átszervezés legnagyobb vesztesei<br />(fotó: Vörös Attila)

Ha valóban véghez viszik a tervezett átszervezéseket, az egykori utasoknak nem marad más lehetőségük, mint hogy személygépkocsival, motorral és/vagy kerékpárral járjanak a jövőben. Előbbi megoldás azonban a hétről hétre csúcsokat döntő üzemanyagárak miatt komoly gondot okozhat. Aki tehát szemfüles, most nyit országos biciklikölcsönző-hálózatot. Az, hogy ez mennyire XXI. századi megoldás Európa szívében, mindenki döntse el maga.

 Vésztő. A 127-es és 128-as vonalról is sok járat eltűnik április közepén<br />(fotó: Tevan Imre)

Kapcsolódó hírek

Ellátási lánc Közlekedésfejlesztés Vasút Kutatás-fejlesztés Közlekedéstervezés Nagyvasút

Stratégiai szövetség a jövő mérnökeiért: szorosabbra fűzi az együttműködést a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem és a V-Híd Csoport

iho   ·   2025.01.10. 12:00

Cél, hogy az Építőmérnöki Kar hallgatói gyakorlati és versenyképes tudást szerezzenek, a már szakmában dolgozók pedig folyamatos képzést kapjanak. Az oktatási programok és a kooperatív képzések mellett a felek kutatás-fejlesztési területen is aktívan együttműködnek.

Vasút Nagyvasút

Schengen csúszva a magyar–román vasúti határon

Tevan Imre   ·   2025.01.10. 09:00

Tényleg megint mindenki hülye a magyar vasút körül? Ezért várják ki továbbra is a vonatok Magyarország és Románia között azt az időt, ameddig tavalyig a határellenőrzés tartott? Annak ellenére, hogy január 1-jétől már nincs ellenőrzés. A körülmények ismeretében a válaszunk: nem. Hosszabb folyamatról van szó, a menetidő talán az év közepétől csökkenhet.