Terepszemlén a Pendolino
A cseh Pendolino Szlovákiába dugta az orrát. A 681 004 – 8 / 682 004 – 7-es szerelvény az ottani ELS 95 és RSR 180 típusú tengelyszámlálók elektromágneses kompatibilitását tette próbára augusztus végén. A csapott orrú motorvonat Csácánál (Čadca) lépett be Szlovákiába, és Sziklaszoros (Skalité) állomáson, valamint Dunajó (Dunajov) megállóhelyen próbázott.
Nemrég arról cikkeztünk, a Cseh Vasutak a jövő évi (2014/2015-ös) menetrendi időszakban Pendolino szerelvényt járatna Kassára, amellyel nem kis mértékben nőne az utazás komfortja Prága és Kassa között. Az ügy eredője a cseh konkurens vasúti cégek piacra lépésében rejlik. A Prága–Ostrava–Zsolna–Kassa vonalon ugyanis mindkét cseh magánvasút indít majd járatot december 14-étől (bár a Leo Express esetében még nem száz százalék a siker – itt még hiányzik a vasútiinfrastruktúra-kezelőséggel kötött szerződés).
A nyilvánosságra hozott hivatalos információk szerint a jövő évi menetrendben a következőképpen alakul a pályakapacitás elosztása Szlovákiában: a RegioJet napi három pár IC kategóriás vonatot indít Pozsony és Kassa között, továbbá napi egy pár EC-járatot Prága és Kassa között (csácai határátmenettel), plusz napi egy pár EC-járatot Prága és Túrócszentmárton (Martin) között. A Leo Express is igényelt napi egy pár EC kategóriás vonatot Kassa és Prága között. A ZSSK állami vasúttársaság napi négy pár IC-járatot közlekedtet majd az új menetrendtől, plusz hét pár gyorsvonatot Pozsony és Kassa között, továbbá napi három gyorsvonatpárt Prága és Kassa között.
A vonatok pontos menetrendi fekvéséről még nincsenek információk, ezeket a menetrend véglegesítése után hozzák nyilvánosságra.
A Pendolino próbaútjáról sokkal több fotót a railtrains.net partnerwebünkön találnak.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!