A tettek mezejére léptek a németek és a csehek

Korcsmáros Gábor/Prága   ·   2020.03.04. 18:15
kiskep_ns

A Drezda és Prága között megépülő nagysebességű vasút egy lépéssel közelebb került a megvalósuláshoz. Március elején ugyanis Drezdában az illetékes német és cseh vezetők aláírtak egy együttműködési megállapodást arról, hogy a nemzetközi projektet közösen, együttes erővel koordinálják a jövőben. A projekt, amelynek része az Érchegység gyomrában tervezett 26 kilométeres alagút is, legkorábban 2030 körül (inkább után – a szerk.) készülhet el, aminek legjelentősebb hozadéka a Prága és Drezda közötti menetidő lényeges csökkenése. Ma a két város között több mint két óráig tart az út vonattal, a nagysebességű vasút elkészülte után ez akár egy órára is csökkenhet.

A megaprojekt teljesen új vasútvonal építésével számol a német–cseh határon

Szászország miniszterelnöke, Michael Kretschmer szerint ez a projekt európai fontosságú, jelentős mértékben fellendíti majd a turizmust, segíti a határ két oldalán élő emberek életét és még környezetkímélő is. Amegállapodást a cseh és német közlekedési tárca vezetője is aláírta, valamint a DB és SŽ (Správa Železnic) vezetői is szignálták. A következő lépés egy nemzetközi egyezmény aláírása lesz, ami már konkrétumokat is tartalmaz a megaprojekttel kapcsolatban. Ennek aláírása mostani számítások szerint négy éven belül esedékes. Csak ezután a ratifikáció után kezdődhet meg az építési engedély megszerzése, majd pedig az építkezés.

A Drezda–Prága nagysebességű vasútvonal egyik legmerészebb tervezett szakasza, a 26 kilométer hosszú alagút az Érchegység alatt Heidenau és Ústí nad Labem között

A jelenlegi cseh közlekedésügyi miniszter, Karel Havlíček nemrég Berlinben azt nyilatkozta, hogy a nagysebességű vasút építése akár már 2025-ben is elkezdődhet, maga az építés pedig a tervek szerint öt évig tarthat. A cseh fél mindenképpen optimistább és merészebb határidőkről beszél, a németek inkább későbbre teszik a projekt megvalósulásának dátumát. Pedig ők vannak előrébb, hiszen a csehek még azt sem döntötték el, hogy Ústí nad Labem vagy Lovosice érintésével építik meg a vasúti pályát.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!

Vasút Nagyvasút

Betoltak vele

iho.hu   ·   2025.04.17. 20:00

Látványos szakaszához érkezett a vasúti infrastruktúra fejlesztése Budapesten: a Szerémi út és az 1-es villamosvonal felett épülő új vasúti híd 250 tonnás acélszerkezetének fokozatosan juttatják végleges helyére – a hídelem a tervek szerint az esti órákban elfoglalja pozícióját.