Az Alstom szállíthatja az Egyesült Királyság első hidrogénhajtású vasúti flottáját
A tíz új, hidrogénhajtású motorvonat hozzájárul a dekarbonizációs célok teljesítéséhez.
Az Alstom az Eversholt Raillel, a legnagyobb brit vasútijármű-flotta tulajdonos és finanszírozó vállalattal közösen jelentette be, hogy szándéknyilatkozatot írtak alá az Egyesült Királyság legelső hidrogénüzemű vasúti flottájának szállításáról.
A két cég az együttműködés keretében megosztja egymással azokat a műszaki és kereskedelmi információkat, amik szükségesek az Alstomnak a szerelvények tervezéséhez, gyártásához, üzembe helyezéséhez és a karbantartáshoz. A flottát kezdetben tíz, három kocsiból álló, hidrogénüzemű motorvonat alkotja, amiket az Alstom Nagy-Britanniában gyárt. A vonatok az Alstomnak az Aventra műszaki platformjának legújabb változatára épülnek. A felek a végleges szerződéseket a tervek szerint 2022 elején írják alá.
Az Eversholt és az Alstom célja, hogy támogassa az Egyesült Királyság és Skócia kormányát a vasúti közlekedés teljes dekarbonizációjában – az Egyesült Királyság 2040-re, Skócia pedig 2035-ig tervezi ezt elérni. Az Alstom volt a világon az első vállalat, amely hidrogénüzemű vasúti járművet gyártott, a ma is Németországban közlekedő Coradia iLint-et.
– A COP26 konferencia ismét emlékeztet mindannyiunkat arra, hogy milyen sürgető feladat a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése. A vasút vitathatatlanul a legkisebb kibocsátással járó közlekedési mód, de mindig lehet, és kell is tovább fejlődni. Nagy örömömre szolgál, hogy aláírhattuk ezt a megállapodást az Eversholt Rail vezetőivel, amely alapján legyárthatjuk és forgalomba állíthatjuk Nagy-Britannia első, új, hidrogénüzemű vonatflottáját – nyilatkozta Nick Crossfield, az Alstom egyesült királysági és írországi ügyvezető igazgatója.
– Ha el akarjuk érni a zéró szén-dioxid-kibocsátási célt 2050-ig, akkor mielőbb hozzá kell látnunk az Egyesült Királyság vasúti közlekedésének dekarbonizációjához is. Ebben a folyamatban a hidrogénhajtás fontos szerepet fog játszani, az Alstommal közös projektünk pedig azt bizonyítja majd, hogy a magánszektor szereplői is képesek együttműködni a fenntarthatóbb világ megteremtése érdekében – jelentett e ki Mark Kenny, az Eversholt Rail elnök-vezérigazgatója.
Az Alstom és az Eversholt Rail korábban már dolgozott együtt. A két cég a Breeze projekt keretében egy meglévő villamos motorvonatot átalakított át hidrogénüzeművé. A projekt során szerzett széles körű ismeretek, tapasztalatok és visszajelzések lényeges segítséget jelenthetnek a termékfejlesztési folyamat során. Mindkét vállalat úgy gondolja, hogy az Egyesült Királyság vasúti szolgáltatói körében lesz piaci igény ezekre az új, korszerű és fenntartható járművekre.
Az Alstom évtizedek óta gyárt vonatokat Nagy-Britannia vasúti szolgáltatóinak. Az egyszintes Aventra szerelvényt a vasúti fővonali szolgáltatók, a nagy kapacitású metrórendszerek és intercity járatok üzemeltetőinek igényeit figyelembe véve fejlesztette ki. Az Aventra, amit úgy terveztek meg, hogy a modern vasúti közlekedés leggyorsabb, legokosabb és leggazdaságosabb platformja legyen, mind a kocsik hosszát, mind pedig azok belső elrendezését és formai kivitelét tekintve moduláris felépítésű. Az egységek könnyen adaptálhatók a különböző ügyféligényekhez, miközben alapvető előnyeik, a könnyű kocsiszekrény és az alacsony életciklus költségek nem változnak.
A két cég közötti megállapodás nem hoz létre partneri vagy vegyesvállalati jogviszonyt a felek között. Bár a felek szándéka, hogy a megállapodásban leírtak szerint együttműködjenek egymással, mindketten elismerik, hogy a jelen megállapodás egyetlen rendelkezése sem kötelezi a feleket további megállapodások megkötésére.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!