Az Alstom tarthatja karban a GWR Class 175-ös dízelmotorvonatait

iho/vasút   ·   2025.09.01. 08:50
gwr_class175

A huszonhat szerelvényhez most nyolcévnyi karbantartást és alkatrészellátást is megrendelt a brit vasúttársaság.

A 75 millió font (jelenlegi árfolyam alapján körülbelül 34,5 milliárd forint) értékű megállapodás értelmében az Alstom a Great Western Railway (GWR) Plymouth Laira-i bázisán veszi majd kezelésbe a tíz kétrészes és tizenhat háromrészes motorvonatot, amik az év végén állnak forgalomba Délnyugat-Angliában, regionális viszonylatokon, többek között Exeter St Davids, Penzance, Barnstaple és Okehampton között. A Coradia motorvonatcsaládhoz tartozó, típus szerint Coradia 1000-es Class 175-ösök az Angel Trains lízingcég tulajdonában állnak, 2023-ig a walesi Transport for Wales (TfW) társaság üzemeltette azokat.

A járműveket 1999 és 2001 között gyártó és korábban is karbantartó Alstom úgynevezett HealthHub digitális, állapotalapú és prediktív karbantartási rendszerével a vonatok harminc másodpercenként több mint kétszáz paraméterről küldenek majd adatokat. A francia vállalattól elmondták, széleskörű szakértelmüknek köszönhetően zökkenőmentesen állíthatják vissza a forgalomba a vonatokat, garantálva folyamatos megbízhatóságukat.

A GWR közleménye szerint a dízelszerelvényekkel nyugdíjazhatják a legrégebbi, kevésbé hatékony dízelmotorvonataik egy részét, javítva ezzel a megbízhatóságot, a hatékonyságot és az utaskomfortot – jelenti a Railway Gazette.

(Nyitóképünkön két Class 175-ös szerelvény. Kép forrása: Railway Gazette)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Ellátási lánc Nagyvasút Szállítmányozás

Eldőlt: megépülhet a zalaszentiváni deltavágány

iho/vasút   ·   2025.12.12. 12:00

A Swietelsky, a V-Híd és az R-Kord partnersége csaknem 12 milliárd forintot kér a kivitelezésért, aminek cirka felét a GYSEV fizeti uniós támogatásból, másik felét pedig az állami büdzsé állja. A fejlesztéssel a Metrans tervezett konténerterminálja is megvalósulhat, és értelmet nyerhet a Zalaegerszeg és Zalaszentiván közötti fantomkörforgalom.