Csaknem háromszáz új IC-kocsit venne a MÁV

iho/vasút   ·   2024.12.11. 09:00
00_bisztro100

Legalábbis a piaci konzultációt már kiírták hozzá. Jöhetnek az újabb IC+-ok?

A lépésről Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója számolt be Facebook-oldalán. Arról beszélt, mivel egyre többen utaznak egyre többet a közlekedési társasággal, a járműállományt bővíteni és korszerűsíteni kell. Ehhez három megoldás – kettő rövidebb távú, és egy hosszabb távú – áll rendelkezésre:

Az új beszerzés része az Elektronikus Közbeszerzési Rendszerben (EKR) most megjelent előzetes piaci konzultáció, mely összesen 285 intercity-kocsira irányul. A folyamat során a MÁV-csoport felméri, melyik gyártó milyen gyorsan és milyen feltételekkel tudná leszállítani a hatféle, kétszáz kilométer per órás sebességgel is használható vasúti kocsit:

  • 169 másodosztályú termes kocsit,
  • 16 étkezőszakaszos 1+ (prémium) osztályú kocsit,
  • 51 első osztályú vezérlőkocsit,
  • 16 alacsonypadlós, többcélú teres kocsit,
  • 17 alacsonypadlós, nagykapacitású kerékpárszállító kocsit, valamint
  • 16 első osztályú termes kocsit.

Ez a járműflotta adná majd a gerincét a magyar vasút néhány éven belül teljesen megújuló IC-flottájának.

Az ajánlatokat 2025. január 31-éig lehet beadni.

A piaci konzultáció azt garantálja, hogy ha csak egyetlen jelentkező nyújt be pályázatot, a procedúra akkor is érvényesnek minősül.

Lázár János építési és közlekedési miniszter a napokban az ATV-ben úgy nyilatkozott, hogy új járművek beszerzésénél hazai hozzáadott értéket akarnak látni. Jelzésértékű lehet, hogy nemrégiben megalakult a Magyar Vagon csoport, melynek tagjává vált a dunakeszi (DJJ) és a szolnoki járműjavító, összesen nyolc telephellyel és egy budapesti központtal. A lépés utat nyithat az újabb, magyar gyártású IC+-kocsik előállítása előtt.

(Nyitóképünk forrása: MÁV Zrt.)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

20-as: szerda hajnaltól szünetel a vasúti forgalom Veszprém és Ajka között

MÁV/iho   ·   2024.12.10. 19:10

A pályafelújítás várhatóan fél évig tart Szentgál–Városlőd-Kislőd szakaszon, az utasok közlekedéséről ez idő alatt is maradéktalanul, részben autóbuszokkal gondoskodik Veszprém és Ajka között a MÁV-csoport. Információink szerint két helyen is átmosás alakult ki, elmozdult a töltés. A fővárosból Zalaegerszegig kétszer kell majd átszállni a vonalon, ha vonattal akarunk utazni arrafelé.