Digitális biztber a DB-nél
Németország 33 ezer 400 kilométernyi vasúthálózatát a közeljövőben összesen kétszáznyolcvan digitális berendezés (DTSW) fogja kezelni, melyek digitálisan, nagy teljesítményű száloptikai kábeleken keresztül küldik majd az utasításokat a vágányokhoz, a váltókhoz és a jelzőkhöz. A Deutsche Bahn (DB) országszerte több mint 2600 hagyományos biztosítóberendezés esetében tervezi a fejlesztést. Az összesen körülbelül hatvanhétezer kitérőhöz és százhatvanezer jelzőberendezéshez több mint négyszázezer kilométernyi rézkábel lesz szükséges – adja hírül az International Railway Journal.
A DB a digitális technológia különböző alkotóelemeit már több helyszínen is letesztelte. 2018 óta a szászországi Annaberg-Buchholz állomás kitérőit és jelzőit digitálisan irányítják. A digitális berendezéseket legközelebb a Bajorországban található Meitingen–Mertingen szakaszon, az alsó-szászországi Harz–Weser vonalon, valamint a Rajna-vidék-Pfalz tartományban futó Koblenz–Trier viszonylaton építik majd ki.
A vasúttársaság szerint a vasút csak akkor tud hozzájárulni a mobilitás és az éghajlatvédelem további javításához Németországban, ha még hatékonyabbá válik. A digitalizáció pedig jelentős mértékben fogja majd ezt segíteni. A digitális biztosítóberendezések az egységes európai vonatbefolyásolási rendszerrel (ETCS) összehangoltan intelligens módon kapcsolják össze az infrastruktúra és a járművek összes adatát, így lehetővé teszik az összes társaságnak, hogy teljesen új megközelítésben szervezzék a vasúti műveleteket. A vasút jelentősen nagyobb kapacitásokat fog majd nyújtani, továbbá megbízhatóbbá és műszakilag egységesebbé fog válni.
* * *Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!