Drezdai Desirók Prágában
Nem is olyan régen még a legendás Békapofák közlekedtek a prágai városi integrált közlekedési rendszer S41-es vonalán. Ez volt a hattyúdaluk, fokozatosan a vasúti temetőbe vontatják őket, egyet múzeumi célból meghagynak. Azt már ősszel lehetett tudni, hogy a Cseh Vasutak a Roztoky u Prahy–Praha-Libeň–Praha-Hostivař városi vonalról visszavonulnak, s a szolgáltatást a DB leányvállalata, az Arriva vlaky folytatja majd a fővárosi közlekedésszervezővel kötött szerződés alapján.
A prágai integrált közlekedést szervező vállalat (ROPID) tíz évre szóló szerződést kötött az Arrivával, de csak három évre biztos a kontraktus, mert ezután a ROPID villamos motorvonatokat szeretne a huszonegy kilométer hosszú S49-es vonalon (az átszámozás a menetrendváltáskor történt a következő logika szerint: a járat összeköti az S4-es és S9-es városi vasútvonalakat, ezért S49). Az Arriva a jelen szerződés értelmében a jövő év végéig 401 ezer kilométert teljesít majd, amiért a városi közlekedésszervező 49,1 millió koronát (590 millió forint) fizet ki – kilométerenként ez 122 koronát, azaz 1 465 forint költséget jelent.
A szerződésben konkrétan nem tértek ki a szerelvények típusára, csak azok felszereltségére és korára. Az Arriva 845-ös sorozatú motorvonatokat készül közlekedtetni a járatokon, de ezeket most hozzá kell igazítani a prágai követelményekhez (többek között új festés), így javítóműhelyben van két szerelvény a háromból. Az Arriva saját kútfőből, az anyacégtől kölcsönzött drezdai Desirókkal oldja meg a hiányt, ezek várhatóan még fél évig közlekednek majd a prágai pályákon. A piros színű Dezsők egyébként a Drezda–Wroclaw szakaszt szolgálják ki.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!