Duálüzemű mozdonyokat szerzett be a VTG-leány Retrack
A European Loc Pooltól (ELP) bérlik a két Stadler EuroDualt, amiket hamarosan az európai szállítási folyosókon vetnek be.
A Lena és Nina neveket szerző, hattengelyes mozdonyokkal február elején hajtottak végre sikeres statikus- és futópróbákat, melynek köszönhetően a gépek megszerezték a közlekedési engedélyt. A mozdonyok villamos- és dízelüzemre egyaránt alkalmasak, felsővezetékről üzemelve hatezer, a Caterpillar C175-16 típusú dízelerőforrása által hajtva pedig 2800 kilowatt teljesítményre képesek. A gépeket ellátták az egységes európai vonatbefolyásolási rendszer (ETCS) Baseline 3 Level 2 verziójával is, így meglehetősen nagy lehet a bevetési hatáskörük Európában.
Az EuroDualok tavaly április óta közlekednek a német vasúthálózaton a Havelländische Eisenbahn (HVLE) által rendelt tíz mozdony formájában, a VTG és a Retrack pedig ki fogja terjeszteni a hatókörüket az európai szállítási folyosókra. A típus tökéletes választás lehet a nehéz tehervonatok továbbításához nagy teljesítményének köszönhetően, mivel magas, ötszáz kilonewtonnyi vonóerőt és optimális energiafogyasztást tesz lehetővé. Az EuroDualokban rejlő lehetőségek okán akár harminc százalékkal is javulhat a Retrack európai fuvarozási kapacitása, ráadásul a hibridüzemnek köszönhetően csökkenhet a szén-dioxid-kibocsátás is.
Az ELP ráadásul hamarosan a Stadler egy újabb hibridmozdonytípusát teszi bérelhetővé: 2022 végén érkezik az Euro9000 – számol be a Rail Freight.
(Nyitókép forrása: Rail Freight)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!