Elkészült az 53-as főút Soltvadkertet elkerülő szakaszának első üteme

MTI/iho   ·   2024.09.20. 12:00
soltvadkert_elkerulo_53as

A beruházásnak köszönhetően a település belterületi szakasza jelentősen mentesülhet az átmenő forgalom alól, ennek eredményeképp a lakosok biztonságosabban közlekedhetnek, továbbá csökken a kisváros zajterhelése és légszennyezettsége is.

A beruházó Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) közleményében arról ír, hogy a Soltvadkertet északról és keletről is elkerülő, 8,8 kilométer hosszú, kétszer egy sávos útszakaszon többek között öt körforgalmú csomópont, egy vasútvonal felett átvezető új híd, egy nyolcszáz méter hosszú bekötőút, egy kerékpáros aluljáró, közúti ellenőrzőhelyek, valamint buszöblök épülnek.

A beruházás két ütemben valósul meg. A most befejezett első ütemben a 8,8 kilométer hosszú nyomvonalból csaknem 4,8 kilométer készült el. A kétszer egy sávos szakaszt hét és fél méter útburkolat-szélességgel és tizenkét méter koronaszélességgel, illetve három és fél méter sávszélességgel alakították ki.

A beruházás részeként megvalósult egy négyágú csomópont, majd a nyomvonal külön szinten keresztezi a 150-es számú Budapest–Kelebia vasútvonalat, amelyet egy körforgalmi csomópont követ.

Szintén körforgalmú csomópont épül az új út és a Vadkerti tó felé vezető út találkozásánál, a kerékpárosok számára kialakítandó különszintű átvezetéssel, valamint a Kecskemét irányába haladó 54-es számú főúttal való találkozásánál is.

A fejlesztés részeként közúti ellenőrzőhely, buszöböl és a fő pályát keresztező önkormányzati és földutak rávezetései is megépültek.

A második ütemhez kapcsolódóan folyamatban van két körforgalmú csomópont építése az új nyomvonal és az 5405-ös jelű Soltvadkert–Kiskunmajsa–Szeged összekötő út és az 53-as számú főút találkozásában, továbbá kerékpárút, valamint a fő pályát keresztező önkormányzati és földutak kivitelezése.

A fejlesztés az ÉKM beruházásában, hazai forrásból valósul meg. A beruházás első ütemének nettó összege 9,5 milliárd forint, a teljes projekt értéke nettó 15,8 milliárd forint, a kivitelező a Soltút Útépítő Fenntartó és Kereskedelmi Kft.

(Nyitóképünkön az újonnan átadott elkerülő szakasz. Kép forrása: Font Sándor országggyűlési képviselő Facebook-oldala)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Nagyvasút Vasút

Ha százötven vagy ötven éve képesek voltunk vasúti járműveket gyártani, akkor most is képesek vagyunk

Tevan Imre   ·   2024.09.18. 08:30

Az iparpolitikai támogatást is maga mögött érezve a Magyar Vagon célja a cégcsoport konszolidációja, majd a meglévő tudásra építve, akár nemzetközi együttműködések segítségével a képességek folyamatos fejlesztése, hogy az értékteremtési folyamat végén hajtással is fölszerelt vasúti járműveket állítsanak elő saját termékként.