Hazai motorvonatokat vesznek a dél-koreaiak

iho/vasút   ·   2023.05.29. 12:00
hyundairotem_emu320

A Korail és a Supreme Railways összesen harmincegy nagysebességű szerelvényt szerez be a Hyundai Rotemtől.

Dél-Korea nemzeti vasúttársasága, a Korail tizenhét nyolckocsis EMU-320-as sorozatú motorvonatot rendelt 710 milliárd koreai won (hozzávetőlegesen 187 milliárd forint) értékben. A társaság közbeszerzésére a Woojin Industrial Systems is beadta pályázatát, műszaki szempontok alapján azonban nem találták elégségesnek azt.

A Hyundai Rotem korábban már legyártott két nullszériás EMU-320-ast a Korailnek egy 2016-ban megkötött szerződés értelmében. A nagysebességű szerelvényeket tavaly szeptemberben és decemberben mutatták be, jelenleg futópróbákat végeznek velük: a közlekedési engedély megszerzéséhez bő 180 ezer kilométert kell megtenniük.

A vasúttársaság a vonatokkal pluszkapacitást szeretne nyújtani a meglévő vonalakon, valamint a Pjongtek–Oszong vonalon, miután azt várhatóan 2027-re négyvágányúvá bővítik ki. Néhány EMU-320-assal pedig új járatokat indítanának a főváros Szöul közelében található, 1,2 millió lakosú Szuvonból és a hárommilliós Incshonból a 3,3 milliós Puszanba (Buszan), Mokphóba és Joszu-Expóhoz.

A Korail szerint az új vonatoknak jobb a belső zajszigetelésük, mint a korábbi nagysebességű szerelvényeknek. Egy-egy vonaton 515 ülés található, melyek iránya egy vezérlőegység használatával megfordítható, így a végállomásokon a megfelelő menetirány szerint beállíthatók.

A Supreme Railways magán-vasúttársaság tizennégy új EMU-320-asa 1090 milliárd won (vagyis körülbelül 290 milliárd forint) értéket képvisel. A szerelvényeket várhatóan 2027 májusa és 2028 februárja között szállítja le a Hyundai Rotem. A napokban megkötött megállapodás tizenöt évnyi karbantartást is magába foglal. A Supreme Railways tenderén a Woojin Industrial Systems és a Talgo konzorciumának pályázatát múlta felül a hazai gyártó. A vasúttársaság műszaki szempontból mindkét pályázót megfelelőnek értékelte, így az ár döntött a Hyundai javára.

Az EMU-320-as szerelvényeket a 2012 májusában bemutatott HEMU-430X prototípust alapul véve dolgozta ki a Hyundai Rotem. A motorvonaton a vonófejes megoldás helyett a vontatási rendszerek elosztását alkalmazták, ez jobb gyorsulást és fékezési teljesítményt tesz lehetővé. Az EMU-320-asok akár 352 kilométer per órás sebességre is képesek, üzemi körülmények között viszont a 320-as tempó lesz a limit – számol be a Railway Gazette.

(Nyitóképünkön a Hyundai Rotem EMU-320-as motorvonata. Kép forrása: Railway Gazette)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek