Készülnek a Škoda-csodák a DB Regiónak

Korcsmáros Gábor/Prága   ·   2014.07.05. 08:45
kiskep

Újabb mérföldkőhöz érkezett a 2013 augusztusában a DB Regio által megrendelt Škoda-csodák beszerzési folyamata. Már gyártásban van az első 109E3 típusú villamos mozdony, amelyen a megrendelő kikötéseinek eleget téve néhány újítást és komponensbeszerelést is végeznek a cseh mozdonyokhoz képest. Összesen hat ingavonatról van szó, amelyeket a DB Regio a csehektől vásárol. Egy szerelvény a Škoda legújabb fejlesztésű mozdonyából (109E3), öt betétkocsiból és egy vezérlőkocsiból áll.

Nyilvánosak a látványtervek<br>(fotók: Škoda)

A DB-nél a cseh mozdony a 102-es sorozatot kapja majd, s dizájnja, szerkezeti felépítése és az elektromos berendezések teljesen a német viszonyokhoz igazodnak. Új elem lesz például a mozdony első szélvédőjéhez szerelt elektronikus utastájékoztató rendszer, vagy az automatikus fékpróba elvégzését ébresztő rendszer – az automatikus fékpróbát a gépnek kötelező lesz legalább naponta egyszer elvégezni az egész szerelvényen. A 102 DB sorozatú mozdonyok egy villamosenergia-rendszerű (15 kV 16 Hz), 200 kilométer per órás végsebességű gépek lesznek, vonataikkal viszont csak legfeljebb 189 kilométer per órás sebességgel haladhatnak. A DB Regiónak gyártott Messerschmittek névleges teljesítménye 6 400 kilowatt, indító vonóereje 275 kilonewton, állandó vonóereje pedig 220 kilonewton. A gép ütközők közti hossza 18 ezer miliméter, szélessége 3 080 miliméter, tömege pedig 88 tonna. A vezérlőkocsik hossza 26 ezer 950 miliméter lesz, a betétkocsiké 26 ezer 410 miliméter. A nyomásálló kocsiszekrény szélessége 2 800 miliméter, a kocsik magassága pedig 4 630 miliméter.



Az ingaszerelvények egyenként 682 ülőhelyet kínálnak majd, forgalomba állásukat 2016 decemberétől várhatjuk. A 109E3 típusú Messerschmitteket Plzeňben gyártják, a kétszintes vezérlő- és betétkocsikat pedig az ostravai leányvállalat készíti. Az elektromos felszerelést és szerkezeteket a Škoda Electric szolgáltatja. A 102 001-es mozdony szeptemberre készül el, hogy mielőbb elkezdődhessen a betétkocsik és a vezérlőkocsik gyártása, valamint összehangolása.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!