Megint visszaeséssel kezdett a HHLA
Ahogy tavaly, az idei év első negyedében is jelentős volumencsökkenést tapasztalhatott a vállalat az intermodális szolgáltatások terén.
A vasúti árufuvarozás 3,2 százalékkal, a konténerszállítás pedig 5,5 százalékkal esett vissza a 2023-as első negyedévben elért eredményhez képest a HHLA-nál.
A HHLA intermodális szegmensének EBITDA-ja (kamatok, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredménye) is jelentősen, 21,7 százalékkal csökkent január és március között. A szegmens alacsony vasúti adatai elsősorban a koperi kikötőből induló és oda tartó, valamint a lengyelországi forgalomra vonatkoznak.
A társaság közúti árufuvarozása is látványosan bezuhant: 16,8 százalékkal könyvelhettek el alacsonyabb eredményt a 2023. január–márciusi adatokhoz képest. A közúti szállítás nagyobb visszaesése az intermodális fuvarozás terén a vasút teljes részarányának növekedéséhez járult hozzá, mely a 2023. első negyedévi 83,4 százalékról 85,4-re emelkedett.
A volumencsökkenés nem csak az intermodális szegmensben volt hatással a HHLA üzleti eredményeire: általánosságban elmondható, hogy a vállalat EBITDA-ja 2024 első negyedévében 8,4 százalékkal, 67,2 millió euróról (jelenlegi árfolyam alapján 25,2 milliárd forintról) 61,6 millió euróra (23,1 milliárd forintra) esett vissza. Ez azt a tendenciát tükrözi, ami a HHLA-nál már 2023 elején elkezdődött, ezen felül tükrözi a piac és a világgazdaság jelenlegi és közelmúltbeli állapotát. Ráadásul a vörös-tengeri krízis is csak fokozta a már 2023-ban fennálló problémákat, még bonyolultabbá téve az amúgy is nehéz helyzetet – jelenti a Rail Freight.
(Nyitóképünkön a HHLA által üzemeltetett hamburgi kikötő. Kép forrása: HHLA / railfreight.com)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!