Növeli a Köln és Malmö közötti fuvarok gyakoriságát a Hupac

iho/vasút   ·   2023.02.02. 12:00
hupac_vectron01

A megnövekedett piaci igények miatt február 6-ától az eddigi heti három helyett már négyszer közlekednek mindkét irányba a logisztikai vállalat tehervonatai.

A szolgáltatás mindenféle áru fuvarozásához alkalmas, beleértve a hulladékot és a veszélyes árukat is. A vonatok a svédországi város Mertz Transport termináljából hétfőn, szerdán, csütörtökön és szombaton, a kölni Eifeltor terminálból pedig kedden, szerdán, pénteken és szombaton indulnak, a tranzitidő A/B.

A németországi helyszínről ráadásul továbbszállítási lehetőségeket is kínál a Hupac: a svájci Aarauba heti egyszer, az észak-olaszországi Novarába és Busto Arsizióba pedig hetente kétszer indulnak vonatok.

Az Eifelrtor érintő fuvarokon felül a Hupac mostanában tovább növelte jelenlétét a nyugat-németországi városban: az év elejétől az észak-kölni terminálon (TKN Terminal Köln Nord) is tevékenykedik. A bimodális, vagyis a vasúti és közúti szállítási szolgáltatásokat összekapcsoló létesítmény az A1-es és A57-es autópályák Köln északi Niehl városrészénél található csomópontja közelében fekszik, vasúton pedig közvetlenül kapcsolódik Köln-Niehl rajnai kikötőjéhez. A 152 ezer négyzetméter területű kiszolgálóegység öt vágányt és három portáldarut kínál az átrakodáshoz, naponta akár tíz érkező vagy induló tehervonat be- és kirakodásához alkalmas – számol be a Rail Freight.

(Nyitóképünk illusztráció. Kép forrása: Siemens)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Földrengés helyett útkeresés a vasúti árufuvarozásban

T. Hámori Ferenc   ·   2024.02.19. 15:00

Két éve még „földrengést” vártak a vasúti áruszállításban érdekelt társaságok a vontatási energia árának drasztikus emelkedése miatt. Bár az áramár csökkent, a kargócégeket továbbra is foglalkoztatja a fuvardíj-kalkuláció tervezhetőségének kérdése, de még ennél is jobban az, hogy a honi vasút infrastruktúrájának állapota erősen kifogásolható, a lassújelek, a tengelyterhelés-korlátozások pedig nem előnyükre befolyásolják a társaságok működési eredményeit.