RCG: rengeteg potenciállal bír a török piac

iho/vasút   ·   2021.11.08. 12:30
obbrcg_tengely

A logisztikai vállalat erős piaci szereplő Törökországban a szállítmányozás területén, ezért természetesen idén is részt vesz az isztambuli Logitrans szakmai vásáron.

Az ÖBB Rail Cargo Group (RCG) fontos növekedési piacnak tartja Törökországot, mivel az csomópontként funkcionál Európa és Ázsia között, ezért idén ismét részt vesz az elmúlt tizenöt évben évről évre megtartott – tavaly a pandémia miatti korlátozások okán azonban törölt – Logitrans nemzetközi kereskedelmi vásáron, melyet idén november 10–12-e között már tizennegyedik alkalommal rendeznek meg Isztambulban. A legutolsó, 2019. novemberi Logitrans több mint 15 ezer 600 látogatót, az egy évvel korábbihoz képest pedig tizenhat százalékkal több, 158 kiállítót vonzott, ezek több mint felét külföldről. A vállalat idén a 9-es csarnok 415-ös standján fogja bemutatni teljes portfólióját.

Az RCG a török vasúti árufuvarozási szektor egyik legjelentősebb szereplőjeként hetente húsznál is több kombinált intermodális, valamint öt hagyományos kocsirakományos blokkvonatot közlekedtet Törökország és Európa között. A gyakori TransFER-fuvaroknak köszönhetően versenyképes csatlakozások állnak rendelkezésre Közép-Ázsia és Kína felé, felől is a lefontosabb szállítási folyosókon keresztül. Az RCG TransNET-hálózata ezért lefedi Európa északi és nyugati kikötőit, az észak-adriai térség kikötőit, valamint a Ruhr-vidék és Délkelet-Európa közötti területtől egészen Törökországig tartó részt, fenntartható vasúti árufuvarozási szolgáltatások által összekötve Közép- és Délkelet-Európa gazdasági térségeinek legjelentősebb kikötőit és termináljait Törökország európai és ázsiai területeivel.

Az RCG nemrégiben hozta létre a Budapest és az Izmit közelében, Törökország ázsiai részén fekvő Köseköy közötti TransFER-szolgáltatást, mely a Boszporusznál áthalad a Márvány-tenger alatt futó, 2019 októberében megnyitott, 13,5 kilométer hosszú Marmaray-alagúton is. Az új fuvar és a szintén idén, május 5-én elindított Budapest–Brno útvonal összekapcsolása lehetőséget ad a csehországi csomópont, valamint Anatólia, Közép-Ázsia és Kína közötti összeköttetéshez is.

Az RCG és a Pasifik Eurasia közötti együttműködés fontos összetevő az RCG Törökországba tartó vagy onnan induló intermodális szállításainak további fejlesztésében, valamint azon is túl, a Selyemút teljes középső folyosóját érintően is.

Az ÖBB Rail Cargo Group személyre szabott, széleskörű, háztól házig tartó logisztikai megoldásokat kínál a török piacon is. Emellett olyan logisztikai szolgáltatásokat is kínál, mint a vámkezelés, raktározás, átrakodás, árurögzítés, hagyományos és kombinált vasúti szállítás nyújtása konténerrakományok és daruzható pótkocsik számára, rövid távú tengeri szállítás, valamint kamionok nemzetközi és belföldi szállítása szabványos és konténerszállító félpótkocsik esetében.

A tizennyolc európai ország számos telephelyén összesen 9393 alkalmazottat foglalkoztató Rail Cargo Group Európa vezető vasútlogisztikai vállalatai közé tartozik. Az RCG partnereivel együttműködve az év 365 napján, a nap 24 órájában átfogó, end-to-end logisztikai szolgáltatásokat kínál Európában, egészen Ázsiáig, összekötve az európai csomópontokat és kikötőket Oroszország, Törökország és Kína virágzó gazdasági központjaival. A vállalatcsoport évente 460 ezer vonatot – naponta 1260-at – közlekedtet Eurázsia-szerte hatékonyan, összesen nettó 95 tonna árut szállítva. Az RCG Ausztriában 28,2 százalékos piaci részesedéssel bír a szállítmányozás területén, ez az egyik legjobb eredmény Európában. A vállalat vasúti szolgáltatásai csak Ausztriában évi 1,1 millió tonna szén-dioxid-kibocsátástól mentesíti a közutakat. A Rail Cargo Group operatív vezető vállalata a Rail Cargo Austria AG.

(X)

(Nyitókép forrása: ÖBB RCG AG)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.