Tesztfuvart indít Hirtshalsba a DB Cargo Scandinavia

iho/vasút   ·   2024.02.12. 09:00
dbcargo_eg3100

Az észak-dániai kikötővárosból kompfuvarok is elérhetőek Norvégiába.

Az egyelőre csak teszt jelleggel, május 3-án igénybe vehető vasúti áruszállítási szolgáltatás része annak a három évre szóló, úgynevezett Zöld Jütland folyosó multimodális projektnek, melynek célja, hogy áruszállítási szolgáltatásokat nyújtson Dánia, Svédország és Norvégia között. A DB Cargo Scandinaviától azt nyilatkozták, céljuk megmutatni, hogy megvalósítható a hirtshalsi kikötő intermodális termináljához vezető vasúti fuvarszolgáltatás.

A tehervonat pótkocsikat és konténereket fog szállítani, a szerelvényt egy ETCS-sel ellátott mozdony húzza majd.

A logisztikai vállalat szerint várhatóan 2025-től válnak majd rendszeressé a hirtshalsi vonatok. A szolgáltatás tehermentesíteni fogja a zsúfolt dániai autópályákat, ami gazdasági és környezeti előnyökkel is jár. Ezen felül a norvég kikötőket is összekapcsolja a kontinentális európai vasúthálózattal.

A Zöld Jütland projekt célja a multimodális hatékonyság és a környezetbarát fuvarozás elérése az úgynevezett Jütland-folyosón, mely egy Norvégia déli részét, Nyugat-Svédországot és Dániát Közép-Európával összekötő multimodális közlekedési hálózat – számol be a Rail Freight.

(Nyitóképünkön a DB Cargo Scandinavia egyik EG 3100-as sorozatú, ETCS-sel ellátott EuroSprintere. Kép forrása: Wikipedia)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Földrengés helyett útkeresés a vasúti árufuvarozásban

T. Hámori Ferenc   ·   2024.02.19. 15:00

Két éve még „földrengést” vártak a vasúti áruszállításban érdekelt társaságok a vontatási energia árának drasztikus emelkedése miatt. Bár az áramár csökkent, a kargócégeket továbbra is foglalkoztatja a fuvardíj-kalkuláció tervezhetőségének kérdése, de még ennél is jobban az, hogy a honi vasút infrastruktúrájának állapota erősen kifogásolható, a lassújelek, a tengelyterhelés-korlátozások pedig nem előnyükre befolyásolják a társaságok működési eredményeit.