Új szakasszal bővült az 55-ös főút

iho/közút   ·   2018.01.31. 10:59
400px_55osut

Az összesen száz kilométer hosszú 55-ös főút új szakaszával összeér a Szeged és Baja közötti kerékpárút is. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. kezelésében 2015-ben alkalmassá tették a tizenegy és fél tonnás tengelyterhelésre a burkolatot, továbbá kerékpárutat hoztak létre a Szeged–Mórahalom megyehatár–Tatataháza és a Tataháza–Baja szakaszokon, illetve megépült a Mórahalmot elkerülő főúti szakasz is. Az 55-ös főút teljes rekonstrukciójához, és ahhoz, hogy a Tiszától a Dunáig korszerű, egységes főút jöjjön létre a hozzá kapcsolódó kerékpárúttal, már csak a Mórahalom elkerülő és a megyehatár közötti szakasz felújítása hiányzott.

Elkészült az 55-ös főút Mórahalom elkerülő és a csongrádi megyehatár közötti, új szakasza (fotók: NIF Zrt.)

A 15,7 kilométeres szakaszon tizenegy és fél tonnás burkolatmegerősítést, valamint szélesítést hajtottak végre. A korábbi kedvezőtlen útvezetés javításaként ívkorrekciókat végeztek el a kétszer egy sávos főúton, felszámolva az eddigi sebességkorlátozásokat, aminek köszönhetően az autósok kilencven kilométer per órás sebességgel közlekedhetnek. A projekt keretében három szintbeni, balra kanyarodó sávval ellátott csomópont épült át: az ásotthalmi, az öttömösi elágazásnál és az ásotthalmi benzinkútnál, továbbá a Gátsori csatorna átereszét is felújították. A lakosság érdekeit szem előtt tartva kiépült a hiányzó kerékpárúti szakasz Ásotthalom és a megyehatár között. Megújult az út környezete, helyreállították a vízelvezető rendszert, korszerűsítették a szakaszon megtalálható buszmegállók burkolatát, továbbá a terület természeti adottságainak megfelelő fafajokat telepítettek.

A főút mellett kerékpárutat is létrehoztak, így Szeged és Baja között végig kijelölt szakaszon tekerhetnek a kerékpárosok

A Csongrád megyei kormányhivatal négy és fél milliárd forint költött infrastrukturális beruházásokra. Az megépülő utak nemcsak összekötik a településeket, hanem kapcsolatot is építenek az emberek között, a fejlesztés is ezt szolgálja. A beruházás keretében összesen 68 ezer 822 köbméter földet mozgattak meg, 18 ezer 348 köbméter aszfaltot építettek be, továbbá százhatvannégy jelzőtáblát helyzetek ki. A területen több mint ezerötszáz fát telepítettek, valamint korszerűsítették tizenöt buszmegálló burkolatát. A beruházás a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a NIF Zrt. beruházásában hazai és uniós forrásból valósult meg. A kivitelezést a Duna Aszfalt Kt. végezte nettó hatmilliárd forint értékben.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.