Végre végig jár a kettes!

iho   ·   2014.03.18. 14:30
00kicsi

A tér a 61/2011 (VII.13.) országgyűlési határozattal elindított Steindl Imre-terv alapján újult meg. A villamosokon kívül minden közúti forgalom megszűnt az Országház környékén, ehhez többek közt egy közel hatszáz autót befogadni képes mélygarázst is meg kellett építeni. A tér szinte teljes átalakítása miatt a 2-es villamosok 2013. április 5-étől közlekedtek rövidített útvonalon, és ebbe a 2013. júniusi árvíz is beleszólt.

Az első teljes üzemnapon a vonali kettesek mellett a nosztalgiajárat is közlekedett<br>A képre kattintva galéria nyílik<br>(Kadocsa Gyula felvételei)

Hogy milyen is lett a tér? A képek készítőjének véleménye szerint talán kicsit a prágai Óvárosra emlékeztet a kockaköves burkolat, a felsővezetéket tartó oszlopok azonban kissé ormótlanra, bumfordira sikerültek. Igaz, állítólag csak ideiglenesek, a nemrég véget ért villamostenderben az önjáró, felsővezeték nélkül is haladni képes kocsik is benne vannak. A több jármű részvételével megtartott próbamenet után március 15-én nosztalgiavillamossal, 16-án már a menetrend szerinti 2-essel is utazhattunk a Közvágóhídtól a Jászai Mari térig.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Kisvasút

Egy a jelszó: tartós béke

MÁV/iho   ·   2025.04.19. 15:00

Hegyek között, völgyek között zakatol a vonat – kézenfekvő szünidei program a budai kisvasúton lillafüredi motorkocsival, gőzössel vagy C-50-essel továbbított szerelvénnyel utazni.

Vasút Nagyvasút

Ganz és MÁVAG: ki viselheti a patinás elnevezést?

iho/vasút   ·   2025.04.15. 09:00

A hazai vasúti járműipari vállalatok keresik azt a márkanevet, ami segíthetné a piaci pozíciójukat. A nagymúltú Ganz–MÁVAG névre többen is pályáznának, de a nemzetközi piacok meghódításához inkább jó termék, mint történelmi márka segítene.