Hét órán át tartott a tetőzés
Az elmúlt egy hét (és még jópár nap a héten) a megfeszített védekezésről szólt. A Duna végül 891 centiméteres vízállással (az eddig mértnél harmincegy centiméterrel magasabban) tetőzött a fővárosban. A védelmi munkák szervezetten folytak, komolyabb katasztrófahelyzet nem állt fenn. A fővárosi közlekedés – a bulvárt idézve – nem omlott össze, de a BKK járatait és az autósokat, néha a gyalogosokat is többször kellett másik, alternatív irányba terelni.
A vasúti közlekedésben ellenben komolyabb fennakadást okozott az áradat. Először az Esztergom–Komárom vasútvonalon függesztették fel a közlekedést, majd – sorozatos lassújelek elrendelése után – megállt a forgalom az 1-es vonal Almásfüzitő–Komárom szakaszán is. Több terelőútvonalon közlekedtek a vonatok: igénybe vették (megerősített szolgálattal) a Székesfehérvár–Komárom vonalat, a gyorsvonatok Veszprémen és Celldömölkön át érték el Győrt, több nemzetközi vonat pedig szob–párkányi átmenettel közelítette meg Bécset.
Budapest közlekedése az ár levonulásával lassan helyreáll, a töltések kiszáradása és állapotfelmérés után a lezárt vasútvonalakat is igénybe lehet majd venni. Az árhullám a Duna déli szakasza felé tart, a nagyobb települések közül Baját és Dunaföldvárt fenyegetheti komolyabban.