Hét órán át tartott a tetőzés

iho   ·   2013.06.11. 09:00
00

Az elmúlt egy hét (és még jópár nap a héten) a megfeszített védekezésről szólt. A Duna végül 891 centiméteres vízállással (az eddig mértnél harmincegy centiméterrel magasabban) tetőzött a fővárosban. A védelmi munkák szervezetten folytak, komolyabb katasztrófahelyzet nem állt fenn. A fővárosi közlekedés – a bulvárt idézve – nem omlott össze, de a BKK járatait és az autósokat, néha a gyalogosokat is többször kellett másik, alternatív irányba terelni.

Készülődés Újpesten június 6-án<br>A képre kattintva fotógaléria nyílik<br>(Kadocsa Gyula felvételei)

A vasúti közlekedésben ellenben komolyabb fennakadást okozott az áradat. Először az Esztergom–Komárom vasútvonalon függesztették fel a közlekedést, majd – sorozatos lassújelek elrendelése után – megállt a forgalom az 1-es vonal Almásfüzitő–Komárom szakaszán is. Több terelőútvonalon közlekedtek a vonatok: igénybe vették (megerősített szolgálattal) a Székesfehérvár–Komárom vonalat, a gyorsvonatok Veszprémen és Celldömölkön át érték el Győrt, több nemzetközi vonat pedig szob–párkányi átmenettel közelítette meg Bécset.

Homokzsákok és földhányás a Váci úton

Budapest közlekedése az ár levonulásával lassan helyreáll, a töltések kiszáradása és állapotfelmérés után a lezárt vasútvonalakat is igénybe lehet majd venni. Az árhullám a Duna déli szakasza felé tart, a nagyobb települések közül Baját és Dunaföldvárt fenyegetheti komolyabban.

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

LokoPiknik a Füstiben: motorkocsikkal és Szergejekkel, köztük a felújított M62 001-gyel, ACSEV Boros Bénivel és szlovák járművekkel

iho/vasút   ·   2025.09.22. 12:00

A vasút két évszázadáról szeptember 27-én és 28-án a Magyar Vasúttörténeti Parkban megemlékező hétvége központi témája a motorkocsik világa és az idén hatvanéves Szergej dízelmozdonyok lesznek. Bemutatkozik a tompító nélküli M62 001 is, amitől biztosan dübörög majd a környék!