Vészjeladó-vészvizsgálat 1200 gépen

iho   ·   2013.07.29. 13:00
cim5

Legalább ezerkétszáz repülőgépen kéri a Boeing a helyzetjelző vészjeladó berendezések átvizsgálását azután, hogy az ELT-ek egyike az emlékezetes londoni incidens során tüzet okozott egy már nyolc órája parkoló 787-esen.

A Boeing felhívása a Honeywell által készített vészjeladókra vonatkozik, a megjelölt géptípusok pedig, amelyeken meg kell vizsgálni a berendezések állapotát: 717, 737NG, 747-400, 767 és 777. A gyártó szerint a vizsgálat célja, hogy adatokat nyerjenek a szabályozó hatóságok az esetleges további lépésekhez. A felhívás komolyságát erősíti, hogy a Boeing a vizsgálat elvégzésének határidejét a légitársaságoknak tíz napban szabja meg.

A felhívás azután született, hogy a brit kivizsgáló hatóság, az AAIB közreadta jelentését a londoni incidensről, és azt ajánlotta, hogy az összes Dreamlinerből szereljék ki vagy tegyék működésképtelenné a Honeywell Rescu406AFNz ELT-berendezéseit, amíg a szabályozó hatóságok meg nem hozzák a maguk döntéseit.

Mint azt korábban jeleztük, az amerikai FAA vagylagosan írta elő a vészjeladók megvizsgálását, illetve kiszerelését.

A 787-esek üzemeltetői közül eddig az amerikai United és a japán All Nippon, a típus kibocsátó légitársasága talált olyan ELT-berendezéseket, amelyeknek a kábelezése valamiképp sérült volt, a vészjeladókat megküldték a Honeywellnek további vizsgálatokra.

Mint a Flightglobal megjegyzi, a Rescu406 ELT-ekből a berendezés 2005-ös légialkalmassági engedélyeztetése óta mintegy hatezret szereltek be különféle repülőgépekbe.

Kapcsolódó hírek