15 milliós szerződést kötött a Bombardier és a ScotRail

iho/vasút   ·   2011.11.14. 17:29

A három éves kabantartási szerződés megkötését Theresa Villiers közlekedési miniszterasszony jelentette be a Derby's Litchurcben tett gyárlátogatás során. A Bombardier szóvivője szerint a Turbostar típusú dízelmotorvonatok javítása komoly és felelősségteljes feladat.

A brit vasúti, hajózási és közlekedési dolgozókat tömörítő RMT szakszervezet régóta kérte, hogy a Thameslink-szerződést vizsgálják felül, hiszen a Bombardier egy ezernégyszáz főt érintő leépítést tervezett. Politikusok, szakszervezetek és néhány helyi vállalat is kérte a kormányt, hogy változtasson a döntésén, és segítsen megtartani a munkahelyeket.

Egy 710 sorozatú Turbostar motorvonat<br>(kép forrása: Wikipedia)

Korábban a miniszterasszony azt mondta, azért nem lehetséges újrakezdeni a páyáztatást, mert akkor éveket is csúszhatna a vasútfejlesztési program. Ráadásul az EU is megbüntetné érte az országot, ami együttvéve nagyon sokba kerülne az adófizetőknek.

Glenis Willmont brit parlamenti képviselő nemrég bejelentette, hogy megkapta az Európai Bizottság határozatát, miszerint nem büntetik meg az Egyesült Királyságot, ha újrakezdik a tendereztetést. A politikai-szakszervezeti adok-kapoknak végül ennek az EU-határozatnak a kézhezvétele vetett véget. A munkát a Bombardier nyerte el, így az angliai munkahelyek is megmaradnak.

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Autóbuszközlekedés

Szombattól július végéig karbantartják Rákosrendezőt, jelentősen változik a közlekedés az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalakon

MÁV/iho   ·   2025.06.21. 08:00

A vonatok fővárosi végállomását a Nyugati pályaudvarról külső állomásokra helyezik át: az esztergomi vonatok Angyalföldig, a szobi és a veresegyházi vonal járatai Rákospalota-Újpestig közlekednek. Pótlóbuszok helyett a sűrűbb helyközi buszjáratokat és a BKK járatait lehet majd igénybe venni.