15 milliós szerződést kötött a Bombardier és a ScotRail
A három éves kabantartási szerződés megkötését Theresa Villiers közlekedési miniszterasszony jelentette be a Derby's Litchurcben tett gyárlátogatás során. A Bombardier szóvivője szerint a Turbostar típusú dízelmotorvonatok javítása komoly és felelősségteljes feladat.
A brit vasúti, hajózási és közlekedési dolgozókat tömörítő RMT szakszervezet régóta kérte, hogy a Thameslink-szerződést vizsgálják felül, hiszen a Bombardier egy ezernégyszáz főt érintő leépítést tervezett. Politikusok, szakszervezetek és néhány helyi vállalat is kérte a kormányt, hogy változtasson a döntésén, és segítsen megtartani a munkahelyeket.
Korábban a miniszterasszony azt mondta, azért nem lehetséges újrakezdeni a páyáztatást, mert akkor éveket is csúszhatna a vasútfejlesztési program. Ráadásul az EU is megbüntetné érte az országot, ami együttvéve nagyon sokba kerülne az adófizetőknek.
Glenis Willmont brit parlamenti képviselő nemrég bejelentette, hogy megkapta az Európai Bizottság határozatát, miszerint nem büntetik meg az Egyesült Királyságot, ha újrakezdik a tendereztetést. A politikai-szakszervezeti adok-kapoknak végül ennek az EU-határozatnak a kézhezvétele vetett véget. A munkát a Bombardier nyerte el, így az angliai munkahelyek is megmaradnak.