29-es: május végéig dolgoznak, utána jön még egy kis gázolajszagú nyár az északi parton

iho/vasút   ·   2021.03.24. 15:20
06_29-es_akarattya

A Szabadbattyán–Balatonfüred vasúti vonalszakaszon ütemtervnek megfelelően haladnak a munkálatok. A jelenlegi vágányzár május 30-áig tart, a tavaly őszi leállást követően ekkor fog megindulni ismételten a vasúti forgalom, egyelőre a megszokott, dízeles vontatással.

A felsővezeték-hálózat jelentős része már elkészült, valamint megtörtént a vasúti pálya fenntartási vágányszabályozása is. A cél, hogy az idei nyári menetrend már a villamos üzemmel indulhasson el és az utazóközönség használatba vehesse az átépített vasútállomásokat Polgárdiban, Balatonkenesén, Balatonfűzfőn és Alsóörsön.

(fotók: NIF)

Jelenleg Balatonkenesén és Alsóörsön zajlanak nagyobb volumenű munkálatok, melynek részeként a már lefektetett vágányok szabályozása történik, ami után a sínek a végleges helyükre kerülnek. Ezzel párhuzamosan folyamatban van az új, akadálymentes peronok burkolása, illetve az esőbeállók és egyéb peronbútorok kivitelezése is. A 2020. év végén elkészült alsóörsi állomáson létesített új felsővezetéki járműtároló épületnek időközben már a birtokbaadása is megtörtént. Ebben az épületben fog állomásozni a vasútvonal karbantartási munkáihoz használatos felsővezeték szerelő-karbantartó jármű. Az épület vágánykapcsolata az állomási vágányok kiépítésével együtt valósul meg.

A vasúti munkák mellett a szabadbattyáni vontatási transzformátor alállomás fejlesztési munkálatai is folyamatban vannak. A projekt részeként Szabadbattyán meglévő 120/25 kV villamos vontatási alállomásának bővítése történik, egy 132/2×27,5 kV-os, 16 MVA-es transzformátorral, külön Balatonfüred irányú kitápláló mező létesítésével. A vontatási energia biztosításához új tápvezeték lesz kiépítve a betápláló fázishatárig, ezzel a vasútvonal 2×25 kV-os táplálási rendszere biztosíthatóvá válik Balatonfüredig.

A kivitelezési projekt mellett a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. megindította a fejlesztés második ütemének (Balatonfüred–Tapolca–Keszthely és Tapolca–Ukk) előkészítésére vonatkozó közbeszerzési eljárást is.

A fejlesztési program a Balaton északi partján fekvő 29-es és 26-os vasútvonal-szakaszok villamosításával a közösségi közlekedés színvonalának javítását, az igényeknek megfelelő, megbízható szolgáltatás biztosítását hivatott szolgálni.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek