A 9705-ös élén látták utoljára dolgozni a 1535-ös Vikinget
Ráadásul a szombati, Tapolcáról indult sebesvonatról van szó, a gép azóta Dombóvárra húzódott vissza.
Ráadásul a szombati, Tapolcáról indult sebesvonatról van szó, a gép azóta Dombóvárra húzódott vissza.
Idén sem marad el a hosszú nyár: a hivatalos vakáció kezdete előtt több mint egy hónappal, május 12-étől jóval több lehetőség áll rendelkezésre a magyar tengerhez való eljutáshoz mind a járatok számát, mind pedig azok indulási gyakoriságát tekintve.
Meg azt is bemondta, hogy kezdődik a balatoni körvasút tervezése.
A bérelt, TME/ME 1500-as sorozatú dízelmozdonyok úttörő képviselője a 29-esen viszi a sebesvonatokat.
Balatonfüred és Tapolca között fog forogni. Megszereztük a tervezett fordát.
A – mondjuk így – naptár szerinti nyár utolsó napjára a Fotósvonat nevet viselő Facebook-oldal kezelői, Kozák Gergely és Szikora László, különvonatot szerveztek Tolna vármegye egyik egykori elágazó állomására.
Az utasigényekhez alkalmazkodva az utószezonban is külön menetrenddel segíti a MÁV-Start a tóhoz való eljutást: szeptember 22-éig Budapestről és több dunántúli városból is sűrű közlekedéssel, átszállás nélkül lehet eljutni a Balatonhoz.
A munkanap-áthelyezés miatt augusztus 2-án, pénteken az aznapi munkanapra, augusztus 3-án, szombaton a pénteki napra érvényes menetrend szerint közlekednek a vonatok.
Épp egy hete volt a retró hétvége a Balatonnál és 2018-hoz hasonlóan, a vasútbarátoknak egy hétvégéjük volt arra, hogy mindent lefotózzanak. Jöjjön egy nagy adag „micsoda hangulat!”-fotó!
Különleges összeállítású, múltidéző szerelvények állnak forgalomba menetrend szerinti járatokon a Balaton körüli vasútvonalakon július 6-án és 7-én.
A napközbeni sűrű vonatközlekedést éjjel kiegészítő járatokkal együtt a nap 24 órájában lehetővé teszi az utazást a MÁV-Start a part mentén, valamint Budapest és a Balaton déli partja között.
A népszerű turisztikai úticélokat sűrűbb közlekedéssel kiszolgáló menetrend szeptember 1-jéig lesz érvényben, azt követően pedig szeptember 22-ig érvényes utószezoni menetrenddel, az előszezonihoz hasonló kínálattal nyújtja meg a nyarat a MÁV–Volán-csoport.
A tizenöt TME sorozatú dízelgépet a MÁV Rail Tourson keresztül bérlik, az Akiem-Eurosprinterekhez hasonlóan. Első körben az észak-balatoni vonalon jelennek meg, később a lajosmizsei vonalon is fognak dolgozni.
Az uniós támogatás felét Budapest és agglomerációja használhatja fel, elsősorban a nagyvasút és a HÉV-ek korszerűsítésére.
Riport a félcsapórúddal kiegészített kisapáti vasúti átjáró átadásáról, és a 010-es Nohab idei utolsó kővonatozásáról.