Miskolc – a villamoshosszabbítás után
A Borsod Online megtudta Daróczi Magdolnától, az MVK Zrt. marketing csoportvezetőjétől, hogy a buszok kiváltása az új villamosok érkezésével függ össze. Az átalakítás tehát szakaszosan fog történni, a jelenlegi villamospótlós állapot szeptember elsején megszűnik, ekkor az 1-es villamos az elkészült Kilián betétjárati végállomás és a Tiszai pályaudvar között fog járni, míg a 2-es villamos teljes hosszon fog közlekedni.
Várhatóan 2012. január elsején indulhat meg a villamosközlekedés a Felső-majláthi hosszabbításon, ekkor az 1-es busz még a Tiszai pályaudvar és a Majális park között fog járni, míg az 1A járat a pályaudvartól csak a Kilián városrészig jön el. A villamos átadása után a jelenleg Diósgyőrből induló lillafüredi (5-ös) és ómassai (15-ös) busz várhatóan Felső Majláthon fordul vissza.
2012 nyarán az 1-es buszból már csak egy betétjárat lesz 1A néven a Tiszai pályaudvar és Kilián között. Ez az állapot maradna fent várhatóan 2014 áprilisáig, amikor a 14 új villamosnak már járnia kell. Ekkor elindul az 1-es villamos betétjárata a Tiszai pályaudvar és Kilián között, a villamosok közös szakaszán 2-3 perces követés lesz, míg Felső-Majláthra minden második szerelvény megy majd ki, várhatóan 4-5 percenként. Az egykori 1-es buszcsalád a Tiszai pályaudvar és a Szent Anna megállóhely, illetve Felső-Majláth és a Majális park közé szorítódik. Nem dőlt még el a berekaljai 69-es busz közlekedése sem, a jelenlegi diósgyőri végállomás megszűnése miatt fölösleges lenne Felső-Majláthig elvinni, viszont az Újgyőri főtér felé meg egyáltalán nem terveznek buszközlekedést.