Beszállt az autóiparba a CER is

Vörös Attila   ·   2015.03.12. 21:15
BBAAIMG2562

A magyarországi ipar húzóágazata, nem vitás, a GDP tíz százalékát adta az utóbbi években. A négy nagy autógyár (Audi, Mercedes, Suzuki, Opel) több tízezer embernek ad megélhetést, közvetve pedig további rengeteg munkát a teherszállító vasútvállatoknak. Az autógyárak forgalmának ellátását főleg a Rail Cargo Hungaria, az LTE és a GYSEV végzi, de csütörtökön a CER első autószállító vonata is elindult Kecskemétről.

Olyan harminc ikerkocsi, egyenként tizenhat méregdrága Mercedesszel. A rakomány árából hány Transmontana jönne ki? Hat-hét?<br>(fotó: Vörös Attila)

A végeláthatatlan hosszú vonatot kora délután a DB Schenker Rail Hungária dízelgépe húzta ki a gyárból, ők egyébként nemcsak Kecskeméten, hanem Győrben az Audinál is brillíroznak – épp a héten indult el a 25 ezredik Győr–Ingolstadt irányvonat!

Indulásra kész, a Szeged–Nyugati öszvérvonat után küldték is

A CER a Mercivonathoz méltó paripát is hozott, a szerelvényt az új Transmontana mozdonyukkal húzták el Hegyeshalomba. A 610 100-as gép januárban érkezett, egy héttel később pedig már dolgozott. Február végén a CER tájékoztatása szerint már 6500 kilométert lefutott a Transmontana, ez alapján most már tízezer körül járhat.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek