A Deutsche Bahn tíz százalékkal csökkentené gázolaj-felhasználását
A beépített rendszer nyilvántartja, mikor és hol mennyi üzemanyagot használt fel a jármű, az adatokat továbbítják egy központi szerverre, ezek alapján havi kimutatás készül a mozdonyvezetőknek, amelyből leszűrhetik a takarékosabb vezetésre vonatkozó következtetéseket. A távolabbi jövőben az adatok elemzése után vezetőálláson megjelenik a javasolt menetdinamika. Ennek betartásával a mozdonyvezető kisebb üzemanyag-fogyasztásra ösztökélheti járművét.
Ami elektromos meghajtású járműveken már működik, az most a dízelüzeműeken is valósággá válhat, egészen egyszerű beavatkozásokkal: idejekorán történő sebességcsökkentéssel, lejtőn a lendület kihasználásával, vagy hosszú, sík szakaszokon a vonat kifuttatásával. A remények szerint a rendszer használata mintegy tízszázalékos üzemanyag-megtakarításhoz vezethet.
A telematikai rendszer azonban másra is jó: értékes adatok nyerhetők ki belőle a karbantartás és üzemeltetés viszonyára vonatkozóan, szabályozni lehet ez alapján a klímaberendezést és az előfűtés idejét is. Perspektivikusan ez a szabályozás a hatékonyság, a pontosság és a menetkomfort növekedéséhez is elvezet, éppen ezért a beruházás a DB konszernprogramjának is része, amelynek neve: Zukunft Bahn für mehr Qualität und Service, azaz a vasút jövője a magasabb minőség és jobb szolgáltatás.
E program kapcsán a Deutsche Bahn a környezettudatosságban is éllovas kíván lenni, ezért 2017 októberében megfogalmazta klímavédelmi céljait is: ezek szerint 2030-ig a 2006-os szén-dioxid-kibocsátási értéket meg kívánják felezni.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!