A magyar fuvarozók idén is a túlélésért harcolnak

iho/közút   ·   2013.01.28. 08:06

Stagnáló árualapokra, tovább éleződő versenyre számítanak a magyar közúti és vasúti fuvarozó vállalkozások, amelyek 2013-ban néhány kivételtől eltekintve inkább túlélési stratégiákra, mint növekedési tervekre építenek – olvasható a Napi Gazdaságban.

A lap szerint az ágazat abban bízik, hogy az év során érezhetőek lehetnek a hazai gazdasági növekedés első jelei, és a beinduló beruházások révén megszaporodó árualapok a fuvarozási igényekben is jelentkeznek majd.

A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) az ágazat versenyképességének megőrzése érdekében intézkedési javaslatcsomagot dolgozott ki és terjesztett a kormány elé. Ebben többek között az iparűzési adó alapjának és a gépjárműadó mértékének csökkentése mellett a hivatásos gépjárművezető-képzés állami eszközökkel való támogatását kérik.

A fuvarozó vállalkozásokat 2012-ben megtizedelte a beruházások visszaesése, az építőipar mélyrepülése és a gyenge mezőgazdasági termés miatti volumencsökkenés. A fuvarteljesítmény árutonna-kilométerben kifejezve 14 százalékkal volt kevesebb, mint a megelőző év azonos időszakában.

A nemzetközi piacokra dolgozó fuvarozók összesített teljesítménye viszont megmaradt a korábbi viszonylag magas szinten, ami Karmos Gábor, az MKFE főtitkára szerint azt mutatja, hogy a magyarok a szűkülő piacon is képesek voltak javítani nemzetközi piaci pozícióikat. Jelenleg csak a lengyel és a magyar közúti fuvarozóknak van esélyük a növekedésre az unió piacán.

Kapcsolódó hírek

Közút Autóbuszközlekedés

Ez a balkanyar most más volt, ünnepibb: újra lehetett fotózni egy negyvenöt évvel ezelőtt készült fotót Szegeden

iho/közút   ·   2024.04.29. 12:10

Az 5-ös vonalon a Bartók tér és Újszeged, Gyermekkórház között négy és fél évtizede indult el a trolibusz-közlekedés, elsőként a vidéki nagyvárosok között. Emlékjeggyel, emlékmatricával és egy emlékezetes szalagátvágós balkanyarral ünnepelte az évfordulót a Szegedi Közlekedési Társaság.