Jelentős változás az EKR-ben: új lendületet kap az intermodális és fenntartható közlekedés
Egy új energiaügyi miniszteri rendelet a közlekedési szektorban működőknek új lehetőségeket teremt az Energiahatékonysági Kötelezettségi Rendszerben.
Egy új energiaügyi miniszteri rendelet a közlekedési szektorban működőknek új lehetőségeket teremt az Energiahatékonysági Kötelezettségi Rendszerben.
Máskülönben Magyarország nem fogja teljesíteni a 2030-ra vállalt klímacéljait, ellehetetlenülnek az energiahatékonysági beruházások és a klímavédelmi intézkedések.
Az alágazat versenyképességének javításához további gyors, a fuvarozási költségeket csökkentő beavatkozásokra van szükség, amelyek ellensúlyozhatják a hazai vállalkozások útdíjköltségeit, megelőzhetik az alágazat likviditási problémáit, és enyhíthetik a költségnövekedésből fakadó inflációs nyomást is.
A magyar közúti személyszállító és árufuvarozó vállalkozások versenyképességének megőrzése érdekében hozott stratégiai fontosságú döntésként értékeli a kormány napidíjemelésről hozott intézkedését a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete és a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete – NiT Hungary.
A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének összegzése szerint az intermodális forgalom nőtt, mivel a vállalkozások próbálnak minél nagyobb készleteket felhalmozni. Ugyanakkor égető szükség van az intermodális szállítási további fejlesztésére
Olyan súlyos a munkaerőhiány az ágazatban, hogy az már az ellátási lánc – és tágabb értelemben – a költségvetés biztonságát és érdekeit is veszélyezteti.
Fuvarozói szakmai berkekben egyre erőteljesebben jelenik meg az a vélemény, hogy a külföldön dolgozó magyar sofőröket haza lehetne csábítani, ezért Szabó György, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének (MKFE) elnöke felhívással fordul a hazai vállalkozásokhoz: összehangolt cselekvéssel, az érdekeltség megteremtésével hívják haza a magyar sofőröket.
Több mint harminc ország, ötszáznál több résztvevőjével – köztük a közlekedési, logisztikai és ellátási lánc menedzsment szakembereivel – rendezik meg idén nyolcadik alkalommal Budapesten a Translog Connect kongresszust.
A közúti szállítás energiahatékonyságának növelése és szén-dioxid-kibocsátásának csökkentése a célja annak a javaslatnak, amelyet a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete is aláírt.
Elindult a tengelysúlymérési rendszer, nemzetileg. December 31-éig még csak ejnye-bejnyéz a hatóság, köszönhetően az MKFE harcosságának.
Májusban ennyi értékű szabálytalanság derült ki. Vajon mennyi lehetett valójában?
„Máris több vállalkozás jelezte, hogy a bizonytalan jogi helyzet és a kilátásba helyezett irreálisan magas bírságok miatt visszavonul egyes uniós piacokról” – nyilatkozta Somogyi Gábor, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének főtitkára a Világgazdaságnak.