A miskolci oroszlánok tíz éve
Tíz évvel ezelőtt, 2002 március 29-én az Újgyőri főtéren ünnepélyes keretek között átadták a város által vásárolt MAN-ek első példányait. Ezek voltak az első külföldi gyártmányú autóbuszok a borsodi megyeszékhelyen, átadásukkal egy új fejezet kezdődött a Miskolci Városi Közlekedési Rt. életében (MVK). Egyrészt a kis darabszámú, problémás típusok helyett végre egy bevált, nemzetközileg elismert típus érkezett, másrészt ekkora mértékű beszerzés nem volt előtte, de utána sem a cég életében. Összesen 68 kocsit vett állományba az MVK a német gyártótól, ezek nagy része anyagi okokból normálpadlós kivitelben készült, és csak minimális számban (hat példány) érkeztek alacsonypadlós kocsik.
A legtöbb, szám szerint negyvenkét példány a normálpadlós csuklós MAN SG 263-asból érkezett. A gyári jelölésben A75-ös kóddal jelezett autóbusz 191 kW-os Euro III.-as minősítésű MAN D2866 LUH23 motorral rendelkezik, amihez Voith 854.3 E automataváltó kapcsolódik. Normálpadlós szóló MAN SL 223-as (A74) kocsiból összesen húszat vásárolt az MVK, 162 kW-os MAN D0836 LOH03-as motorral és a csuklósokban is használt automataváltóval. Ezek a járművek az MAN törökországi gyárában készültek, a nagyobb összeszerelési precizitást igénylő alacsonypadlós kocsik viszont Lengyelországból érkeztek. Összesen hat alacsonypadlós MAN NL 223-as (A21) buszt vett állományba a cég, a többi kocsihoz hasonlóan Euro III.-as kritériumoknak megfelelő, D0836 LUH02-es motorral és Voith 851.3E váltóval. A nagy volumenű beszerzéshez ajándékba kapott a cég egy MAN RH 413-as típusú turista autóbuszt is, amit különjárati forgalomban használtak volna. Kihasználatlanság miatt azonban tavaly szeptemberben a buszt eladásra kínálták.
A járműtípust övező kezdeti fanyalgás hamar abbamaradt, az MAN-eket hamar megkedvelték az utasok és a sofőrök egyaránt. Ugyan megbízhatóságban a 200-as Ikarusokat nem éri utol, de a többi típusnál (Rába, 400-as Ikarus, Plasma) sokkal jobb rendelkezésre állást tudhat magáénak az oroszlános márka Miskolcon.