A reptéri tűzoltók új Párduca

iho   ·   2017.09.18. 11:15
cim

A sebesség a reptéren is életet jelenthet... (fotók: MTI/Máthé Zoltán)

A világ egyik legmodernebb repülőtéri tűzoltóautója állt szolgálatba a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, miután Budapestre érkezett az osztrák Rosenbauer gyár legújabb fejlesztésű Panther (Párduc) 6×6-os tűzoltó járműve. A Budapest Airport a teljes repülőtéri tűzoltósági hírközlési és felügyeleti rendszert is újra cserélte, így az utasok és a repülőgépek továbbra is a legmagasabb szintű védelmet élvezhetik – írja közleményében a reptérkezelő.

A Budapest Airport tűzoltóautó flottájának legújabb büszkeségét a Repülőtéri Hivatásos Tűzoltó-parancsnokság bázisán avatták. Az ausztriai Linzben található Rosenbauer gyár legújabb generációs repülőtéri tűzoltóautójának különlegessége a korábbi modelleknél másfélszer nagyobb szivattyúteljesítmény (9000 liter percenként) és az a 16 méteres, hőkamerával felszerelt kinyitható oltókar, amivel még hatékonyabb lehet az oltás, akár a széles törzsű nagy repülőgépek esetében is mint a Boeing 777 vagy 747-8F, amelyek rendszeres vendégek a budapesti repülőtéren.

Amikor tűzoltók köszöntik a tűzoltót

A Panther tűzoltóautót kifejezetten légijárművek mentésére tervezték, szinte bármilyen terepen meg tudja közelíteni a bajba került repülőgépet. Az új Panther, hasonlóan a Liszt Ferenc repülőtéren szolgáló többi tűzoltójárműhöz, a legmagasabb szintű nemzetközi előírásokat teljesíti és nagyban hozzájárul ahhoz, hogy a budapesti légikikötő a nap 24 órájában bármilyen típusú és méretű kényszerleszálló repülőgépet képes fogadni. A speciális tűzoltó járműnek az árcédulája is tekintélyes, 250 millió forintba került.

Az új Panther érkezésével egy időben hivatalosan is üzembe helyezték a repülőtéri tűzoltók vadonatúj hírközpontját, ami teljesen kiváltotta a korábbi, 80-as években kiépített rendszert. A Fővárosi Katasztrófavédelmi Igazgatósághoz tartozó Repülőtéri Hivatásos Tűzoltó-parancsnokság munkatársai a legkorszerűbb technikai eszközökkel fogadhatják és indíthatják a riasztást mindhárom bázisukon, illetve közvetlen összeköttetésben vannak a légiforgalmi irányítással, egy hatalmas monitorfalon pedig folyamatosan figyelemmel követhetik a terminálok tűzbiztonsági rendszereit, valamint repülőtéri előtéren zajló eseményeket, pl. a repülőgépek tankolását. Az új hírközpont kialakítása további 77 millió forintot tett ki.

A tizenhat méteres oltókar a szélestörzsű gépek esetében is sikeres beavatkozást jelent

Huszka Péter, a Budapest Airport forgalmi igazgatója elmondta, hogy a légiközlekedésben a biztonság áll az első helyen, ennek megfelelően az elmúlt években százmillió forintos nagyságrendben modernizálták a repülőtéren szolgáló tűzoltók felszerelését és technikai kiegészítőit. „Kiemelten fontos számunkra, hogy mind az utasok, mind a repülőgépek, mind pedig a repülőtéri létesítmények a lehető legnagyobb védelmet kapják, ezért is választottuk a korábban már bevált típust, a Rosenbauer Panther 6×6-ot. A jövőben tervezzük további hasonló kategóriás tűzoltóautó beszerzését” – mondta el Huszka Péter.

Varga Ferenc tűzoltó dandártábornok, a Fővárosi Katasztrófavédelmi Igazgatóság igazgatója az ünnepségen kifejtette, hogy egyedülálló módon a repülőtér és a repülésbiztonság védelmét szolgáló Repülőtéri Hivatásos Tűzoltó-parancsnokságot a Budapest Airport Zrt. és a Fővárosi Katasztrófavédelmi Igazgatóság közösen működteti. A Budapest Airport a műszaki, technikai és működési feltételeket, az igazgatóság pedig a jól felkészült, elhivatott tűzoltói állományt biztosítja. Kijelenthető, hogy a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér tűzvédelme megfelel az európai nagyvárosok repülőtereinek védelmi szintjének, mind technikai felszereltség, mind pedig a tűzoltók szaktudása terén.

Az új központból belátható a reptér minden fontosabb része

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

KLM: százötven nyári célállomás

iho/repülés   ·   2024.03.10. 12:00

A holland királyi légitársaság a nyári menetrendi időszakban hét százalékkal több ülőhelyet kínál az elmúlt év azonos időszakához képest, így a felkínált kapacitás minimálisan marad csak el az eddigi rekordot jelentő 2019-es szinthez képest.