A Stadler nyerte a szarajevói villamostendert

Korcsmáros Gábor/Prága   ·   2021.09.02. 15:00
stadlersarajevo

Tizenöt Tango NF2 típusú villamost gyárt a bosnyák fővárosba. 

A svájci Stadler Rail diadalmaskodott a szarajevói villamosbeszerzésre kiírt pályázaton. A mezőny igencsak erős volt, a Stadleren kívül az Alstom, a CAF, a Škoda Transportation és a török Durmazlar is versenybe szállt. Végül 34,7 millió eurós ajánlatával a svájci gyártó viheti a pálmát. Összesen tizenöt, Tango NF2 típusú, háromszekciós villamost gyárt a megrendelőnek.

Az új villamosok 180 utas befogadására alkalmasak, hetvenkilenc ülőhelyet kínálnak, alacsonypadlósak, ütközésgátló rendszerrel is fel lesznek szerelve, az utasoknak pedig USB csatlakozók is rendelkezésre állnak majd. A jármű maximális sebessége 70 kilométer/óra. A gyártásuk Lengyelországban és Spanyolországban zajlik, az első villamost 2023-ban veheti át a megrendelő. Szarajevóban jelenleg cseh Tatra K2 típusú villamosok közlekednek, amelyeket a ČKD Praha Tatra Smíchov műhelyében építettek 1973 és 1983 között. 
 

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút Városi vasút

Több mint hatszor elmentek már a Holdra: három éve közlekednek a vasútvillamosok Szeged és Hódmezővásárhely között

MÁV/iho   ·   2024.11.29. 17:00

Születésnapját ünnepli az elmúlt időszak legnépszerűbb kötöttpályás fejlesztése: három évvel ezelőtt, 2021. november 29-én kezdte meg utasforgalmi próbaüzemét a Hódmezővásárhely és Szeged között közlekedő vasútvillamos. Az utazásszámok folyamatos emelkedést mutatnak, egy átlagos munkanapon mintegy 4600 utazáshoz választják.

Vasút Városi vasút

Eldőlt, ki készítheti el a dél-pesti villamosfejlesztések tanulmánytervét a BKK-nak

BKK/iho   ·   2024.11.28. 17:20

Újabb szakaszába lép a dél-pesti villamoshálózat fejlesztésének tervezése. A Budapesti Közlekedési Központ kihirdette, ki készítheti el a térség közlekedésfejlesztési projektjeit előkészítő, illetve megalapozó tanulmánytervet, amelynek célja, hogy műszaki és forgalmi szempontból megvizsgálja a Dél-Pesten tervezett fejlesztéseket – kiemelten a 3-as villamosvonal Pesterzsébetig tervezett meghosszabbítását, valamint a 42-es villamos vonalának lehetséges fejlesztését, meghosszabbítását –, és ezek egymásra gyakorolt hatását.