A világ legjobb reptere hetedszer: Incheon, Szöul

iho/repülés   ·   2012.02.16. 20:00
cim

Nemcsak az utaskomfort, hanem az üzleti stratégia is döntő <br>(fotók: Incheon International Airport)

A hetedik egymás követő évben nyerte el a dél-koreai Incheon International a világ legjobb repülőterének járó díjat. Az ACI, a repülőterek nemzetközi szövetsége nemcsak az általános utaskiszolgálási követelmények szerint, hanem a 25-40 milliós évi utasforgalmú légikikötők kategóriájában, valamint a régió versenyében is első helyre tette a Szöult kiszolgáló légikikötőt. Ami azért is komoly eredmény, mert ebben a térségben, Ázsiában és a csendes-óceáni zónában van talán a legtöbb, igazi konkurenciát jelentő, nemrég épült nagy repülőtér.

A 179 ország 1650 repülőterét képviselő Airport Council International 350 ezer utast kérdezett meg a világ minden táján arról, mennyire elégedett a kiszolgálással, mi a véleménye a repülőterekről. Az ACI vezérigazgatója, Angela Gittens a díjakkal kapcsolatban azonban nemcsak az utasok és a légitársaságok kiszolgálásának különleges minőségét emelte ki, hanem az Incheon sikeres üzleti stratégiáját is.

Az utasforgalmi csaronokok mindegyike tágas, kellemes, levegős

Chaewook Lee, a reptér elnök-vezérigazgatója a sikert elsősorban a 35 ezernyi alkalmazott összehangolt tevékenységének tudta be, de fontos tényező a nagyon modern reptéri technológia, az utasok számára áttekinthető tájékoztatási rendszer, és az, ahogy az utasok áramoltatását sikerült megoldani: miközben a forgalom egyre nő, az indulási eljárás 16, az érkezési pedig mindössze 12 perc Incheon repülőterén! Érdemes tudni, hogy a globális norma indulásra 60, érkezésre 45 perc.

Ugyancsak fontos az utasok számára Incheon „Cultureport” programja: itt az év minden napján van valamiféle kulturális esemény, múzeumok látogathatók a terminálokon.

A légifelvételen jól látható, hogy még bőven van hol építkezni, terjeszkedni, beruházni

A repülőteret 2001-ben nyitották meg, 2010-ben volt eddig a legmagasabb a forgalom: 210 ezer járat, 33 millió utas, 2.7 millió tonna cargo és 5.2 millió átszálló utas jellemezte az évet, megfelelő profitszint mellett: ez azért érdekes, mert az elmúlt években a légitársaságok és a repterek többsége is azt tapasztalta, hogy a bővülő forgalom a gyorsan növekvő költségek miatt nem biztos, hogy egyben javítja a jövedelmezőséget is.

Valamennyi terminál építészeti élmény egyben

A reptér mintegy hetven kilométerre van a fővárostól, a félóránként induló expresszvonat 43, a több megállóval, de hatpercenként induló elővárosi vasútjárat 53 perc alatt éri el Szöul központját. Két közeli sziget közötti tengerrész feltöltésével épült, jelenleg három terminállal és három párhuzamos pályával, de a reptér teljes kiépítésével már öt pályán érkezhetnek és indulhatnak a gépek. Nemrég készült el a terminálok fölé magasodó, építészeti remekműnek is beillő, száz méter magas irányítótorony.

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

Tükröm, tükröm!

iho/repülés   ·   2024.04.16. 16:00

Micsoda ötlet! A koreai fapados Jin Air tükröket szereltetett a fedélzeti poggyásztartókba. Nem kell már az ülésen tipródni, hogy kiderüljön, van-e még hely a csomagunknak.