Air Canada: Airbus kontra Bombardier

iho   ·   2013.12.03. 13:20
cim
Napokon belül eldől, milyen keskenytörzsű gépeket rendel a kanadai nemzeti légitársaság a flottája megújítására, a jelenleg repülő A320-as, 321-es és E-190-es gépek lecseréléséről. A flottafrissítés, az új példányok leszállítása az évtized vége felé lesz aktuális.

Nem egyszerűen 60-90 repülőgép megvásárlásáról van szó, hanem leginkább arról, hogy vajon képes-e megrendelést szerezni a kanadai Bombardier a kanadai légitársaságtól új típusa, a még berepülés alatt álló CSeries számára? Ha igen, az nagy lépés a gyártó számára, ha nem, az viszont jelentős presztízsveszteség, figyelmeztetnek a megfigyelők.

Az Airbus modernizált keskenytörzsűje eléggé biztos befutó

A mostanság kiszivárgott hírek szerint a december 11-i döntés legfőbb kedvezményezettje az Airbus lesz: az Air Canada az A320-as és 321-es neo-változatait vásárolja meg. Ugyanakkor a légitársaság annyit megerősített, hogy tárgyal a Boeing és a Bombardier képviselőivel is.

Egyes elemzők ebből arra következtetnek, hogy az Air Canada kétfelé osztja majd a megrendelését, és ebbe a verzióba már inkább belefér 30-50, a rövidebb illetve kisebb utasszámmal működő útvonalakra szánt Cseries beszerzése is.

A nagy kérdés, hogy repül-e majd a flottában a CSeries is

Az új kanadai típusra eddig mindössze 117 fix megrendelése van a gyártónak 193 opciós lekötéssel, ennyi a számítások szerint még nem elég ahhoz, hogy a fejlesztés költségei megtérüljenek.

Ugyanakkor a Bombardier esélyei ellen szól, hogy ebben a pillanatban az Air Canada regionális flottája a repülőszemélyzetek szakszervezeteivel kötött megállapodás értelmében nem lehet több 76 személyesnél: a CSeries legalább 110 személyes, és a gyártó inkább próbálja felfelé vinni az utasszámot, a hosszabb törzsű 300-as változat 150-160 személy szállítására is alkalmas lehet.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

KLM: százötven nyári célállomás

iho/repülés   ·   2024.03.10. 12:00

A holland királyi légitársaság a nyári menetrendi időszakban hét százalékkal több ülőhelyet kínál az elmúlt év azonos időszakához képest, így a felkínált kapacitás minimálisan marad csak el az eddigi rekordot jelentő 2019-es szinthez képest.