Állami segítség a debreceni tömegközlekedésnek?

iho   ·   2013.05.30. 09:42

Különmegállapodás keretében, a magyar államtól vár anyagi segítséget a Debreceni Közlekedési Vállalat finanszírozásához a debreceni közgyűlés kormánypárti frakciója, írja a Hajdú online. Balázs Ákos, a Fidesz–KDNP debreceni frakcióvezetője és Komolay Szabolcs frakcióvezető-helyettes elmondták, hogy a DKV vesztesége a tavalyi 1,2 milliárd forint után, idén várhatóan eléri majd a 2,3 milliárdot, amelyet szerintük újabb – az inflációt meghaladó mértékű – jegy- és bérletáremeléssel már nem lehet ellensúlyozni. A tapasztalatok szerint ugyanis ezek növekedése az utasok számának csökkenésével jár együtt. A vonalak számának mérséklése, a járatok ritkítása sem járható út. Ráadásul az üzemanyag is drágult.

Európában az állam mindenütt hozzájárul a tömegközlekedés finanszírozásához. Nálunk a szaktárca tavaly 600 millió forintot, míg az önkormányzat 526 milliót adott a cégnek. Idén azonban nem szerepel a központi költségvetésben a helyi közösségi közlekedés normatív támogatása.

Amíg a remélt újabb segítség megérkezik, a Debreceni Vagyonkezelő Zrt. eredménytartalékából utalnak át pénzt a DKV-nak. (A Vagyonkezelő tavalyi gazdálkodása a közlekedési cég nélkül pozitív lenne.) A két kormánypárti politikus azt is megfogalmazta, hogy az államtól nemcsak egyszeri, hanem hosszú távú segítségre számítanak.

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Életbe lépett az idei vasúti menetrend első komolyabb módosítása

MÁV/iho   ·   2025.05.14. 12:00

Május közepétől pénteken és vasárnap új expresszvonatok járnak a főváros és Pécs, Nyíregyháza/Záhony, továbbá Kazincbarcika között. Románia schengeni övezethez történt csatlakozásának köszönhetően a nemzetközi vonatok tartózkodási ideje lecsökken a nyírábrányi és a kötegyáni határállomásokon, Nagyszalonta pedig már napi hét vonatpárral is elérhető.

Vasút Városi vasút

Kilencvenéves a moszkvai metró

iho/vasút   ·   2025.05.10. 12:00

Az első, 11,2 kilométer hosszú vonalat 1935. május 19-én nyitották meg tizenhárom állomással. Akkor naponta 177 ezer utas használta, a mára tizenhat vonalból álló hálózatot napjainkban már 8,2 millióan veszik igénybe.