Amit csak tudnak, az Északi-tengeren át szállítanak az oroszok

iho/hajózás   ·   2022.01.19. 15:00
00_eszaki-tengeri_utvonal

Az Északi-tengeri hajózási útvonal teljes áruszállítási forgalma 34,85 millió tonna volt 2021-ben, 2 millió tonnával haladta meg a 2020-ban elért 32,97 millió tonnát.

Makszim Kulinko, a Roszatom orosz állami atomenergetikai konszern Északi-tengeri útvonaligazgatóságának igazgatóhelyettese azt mondta, csaknem hárommillió tonnával sikerült túlteljesíteni a 2021 végére előirányzott 32 millió tonnás célszámot.

A bővülést jelzi, hogy 2016-ban még csak 7,47 millió tonna árut szállítottak.

Ez volt az az év, amikor a forgalom először haladta meg a Szovjetunió fennállása során elért legnagyobb értéket: 1987-ben 6,57 millió tonna árut továbbítottak a Föld legészakibb hajózási útvonalán. Az Északi-tengeri hajózási útvonal fejlesztését célzó projekt mindenekelőtt infrastruktúrafejlesztést irányoz elő, ami ahhoz szükséges, hogy az áruforgalmat 80 millió tonnára növeljék 2024-ig, illetve 110 millió tonnára 2030-ig. A célelőirányzat szerint az útvonal mentén fekvő kikötők kapacitását 115 millió tonnára kell növelni.

Az Északi-tengeri hajózási útvonal fejlesztése a „Nemzeti célok és fejlesztési stratégiák 2024-ig” elnevezésű, 2018. május 7-én kelt orosz elnöki rendelet alapján valósul meg.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Városi vasút

Kilencvenéves a moszkvai metró

iho/vasút   ·   2025.05.10. 12:00

Az első, 11,2 kilométer hosszú vonalat 1935. május 19-én nyitották meg tizenhárom állomással. Akkor naponta 177 ezer utas használta, a mára tizenhat vonalból álló hálózatot napjainkban már 8,2 millióan veszik igénybe.