András születésnapos, a szarvasok meg Pálházán bőgnek

iho/vasút   ·   2024.09.04. 18:00
Nagycenki Széchenyi Múzeumvasút, András gőzös

Szeptemberben legalább két kisvasúton is figyelemre méltó programmal várják a nagyérdeműt. Olvassák Nagycenk és Pálháza hívó szavát! 

A Nagycenki Széchenyi Múzeumvasút szeptember 7-én ünnepel. A GYSEV kisvasútján azért is tartják különösen izgalmasnak az eseményt, mert főszereplője, az annak idején Balinkáról elszármazott, 492 sorozatú András gőzös idén száz éves. A múzeumvasúton a vonatozás mellett egyéb programokkal is a közönség kedvére lesznek a szervezők: az úgynevezett „szülinapi bütyköldével”, aztán kézműves vásárral, vasútmodell kiállítással és vasúti szalonnal, a lokomotív tiszteletére meg születésnapi partit (diszkóval fűszerezett kívánságműsort) tartanak.

További részleteket itt találni.

Képünkön is – fotó: GYSEV – András gőzös látható.

Az Északerdő Zrt. idén is megtartja hagyományos, nagy sikerű programját, a pálházi Szarvasbőgés-hallgató vonatozást. Az érdeklődők előtt szeptember 20-án, pénteken, majd 21-én, szombaton, két estén is lehetőség nyílik a gímszarvasok nászának megfigyelésére és a vadászattal kapcsolatos érdekességek megismerésére. Indulás Pálházáról 17.30 órakor, visszaérkezés este tíz körül. A részvétel díja hétezer forint per felnőtt (gyermek: ötezer), de! Ebben az árban nem csak a szarvasok szerencsés esetben jól hallható bőgése foglaltatik benne, hanem egy pazar vadétel vacsora is! A programon való részvétel feltétele az előzetes regisztráció a kisvasut@eszakerdo.hu e-mail címen.

Információk a kisvonatozásról a LÁEV/PÁEV Facebook oldalán.

 

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Kisvasút Nagyvasút Vasútmodell Városi vasút Vasút Kiemelt ajánlatok

Zárójelentés a Kálmán Imre EN vonaton kitört pánikról

T. H. F.   ·   2024.10.03. 12:00

Megjelent a legújabb Indóház, hasábjain többek között a címben is jelzett témával, a GYSEV Púposának különvonatával, az államvasúti motoros vontatás indulásával, a MÁV Igazgatóság a múlt század negyvenes évek elején jellemző napi négy-, illetve hatórás munkarendjével, vagy a ČKD Tatra KT4 rövid-csuklós villamos motorkocsi fél évszázadával.